بین المللی

موسوی: رژیم عربستان، شریک جرم ترامپ در ترور شهید سلیمانی است

خبرهای فوری: سخنگوی وزارت خارجه با ابراز انزجار از حمایت وزیر خارجه عربستان از ترور شهید سلیمانی گفت: رژیم عربستان با این حمایت، شریک جرم ترامپ است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتقاد شدید از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه سی. ان. ان تاکید کرد: از آنجایی که عربستان خود را در نقش پدرخوانده داعش و گروه های تروریستی می بیند، می پندارد شهادت فرماندهان محور مقاومت به دست رئیس جمهور تروریست آمریکا، منجر به امنیت گروه های تروریستی و دولت های تروریست پرور شده است

توصیه موسوی به وزیر خارجه سعودی

سخنگوی وزارت امور خارجه با توصیه به وزیر خارجه سعودی برای مراجعه به کتب مرجع حقوق بین الملل در موضوع « دفاع مشروع» و رعایت یافته های حقوقی در معنا و مفهوم اصطلاحات از جمله مقوله دفاع مشروع افزود: اینکه وزیر امور خارجه سعودی، با قلب تمامی قوانین محرز بین المللی،  یک ترور آشکار را دفاع مشروع می خواند باعث تاسف و انزجار است.

موسوی بیان کرد: ترور سپهبد شهید سلیمانی، توسط ارتش تروریستی آمریکا در خاک یک کشور دیگر و بدون هماهنگی کشور میزبان و علیه مهمان رسمی آن کشور و یک مقام رسمی خود کشور میزبان، آن هم در فرودگاهی غیرنظامی انجام پذیرفته که به اذعان کشور میزبان، اقدامی خلاف مقررات داخلی عراق و صد البته خلاف قوانین محرز حقوق بین الملل بوده است.

وی گفت: رژیم عربستان با این حمایت، شریک جرم ترامپ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: آنچه موجب امنیت منطقه خواهد شد، خروج نیروهای مزاحم و زورگوی بیگانه است که بر مقدرات برخی کشورها چیره شده اند.

موسوی خاطرنشان کرد: سعودی ها در هم پیمانی با دولت تروریستی ترامپ و صهیونیست های کودک کش نقش اساسی در بحرانی شدن منطقه ایفاء کرده که نمونه بارز آن تجاوز چندین ساله به یمن و ارتکاب جنایات جنگی در حق مردم مظلوم یمن است؛ جنایاتی که بارها از سوی سازمان ملل متحد مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش فارس، فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان در گفتگو با شبکه سی.ان.ان با پرداختن به موضوع ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» از سوی نیروهای آمریکا و حمایت از سخنان پامپئو وزیر خارجه آمریکا در زمینه اوضاع کنونی منطقه پس از شهادت سپهبد سلیمانی نیز گفت: «آمریکا در دفاع مشروع از خود عمل کرد.»

وی همسو با آمریکا مدعی شده است که ترور سردار سلیمانی امنیت منطقه را افزایش داده است.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در داووس گزارش‌هایی که پیش از این درباره نقش او در تصمیم گیری برای ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در رسانه ها منتشر شده بود، را تأیید کرد و گفت که او جزئی از تصمیم‌گیری برای انجام این عملیات بوده است.

گفتنی است، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا همچنین در اظهاراتی ضمن ایراد اتهامات بی پایه و اساس  به ایران، مدعی شد: «ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و اکنون می‌توانیم شاهد کشورهایی در سراسر جهان باشیم که با اتحاد باهم تهدیدات تروریستی را در خاورمیانه از بین می‌برند. اقداماتی که انجام دادیم،کشتن “قاسم سلیمانی” و یک رهبر ارشد شبه نظامیان در عراق، این اقدام‌ها فرصتی را برای یک عراق مستقل فراهم می‌کنند.»/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا