بین المللی

دسیسه قرن ترامپ امروز رونمایی می‌‎‌شود

خبرهای فوری: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد امروز سه‌شنبه از طرح ابداعی خود برای به اصطلاح «صلح» در خاورمیانه رونمایی خواهد کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، به نقل از خبرگزاری الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد ظهر روز سه شنبه (ساعت ۵ بعدازظهر به وقت گرینویچ) طرح به اصطلاح معامله قرن را رونمایی خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا این خبر را در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید و همزمان با ملاقات با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

روز یکشنبه وزارت خارجه فلسطین خواستار محکومیت شفاف بین المللی طرح ادعایی معامله قرن از سوی رئیس جمهور آمریکا شد و اعلام کرد این طرح ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.

گروه‌های ملی و اسلامی در رام الله و بیره در کرانه باختری از تمامی فلسطینیان خواستند در روز اعلام طرح آمریکا که به اصطلاح برای حل و فصل مسئله فلسطین (موسوم به معامله قرن) است، در سراسر رام الله در راهپیمایی گسترده‌ای برای بیان خشم خود حضور پیدا کنند و یک صدا بگویند که معامله قرن هرگز اجرایی نخواهد شد و مردم فلسطین می‌توانند همانند توافق‌های سابق این توافق را نیز سرنگون کنند.

چند روز پیش، شبکه سیزده تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع در این رژیم بند‌هایی از طرح موسوم به معامله قرن را منتشر کرد و مدعی شد بر اساس این طرح، قدس اشغالی به طور کامل تحت سیطره صهیونیست‌ها خواهد بود و نمایندگی فلسطینی‌ها در آن نمادین خواهد بود. بخشی از این طرح، بر تسلط کامل رژیم صهیونیستی بر قدس تاکید دارد و فلسطین نیز در این شهر نمایندگانی نمادین خواهد داشت. همچنین، رژیم صهیونیستی به طور کامل بر منطقه غور الاردن (دره اردن) مسلط خواهد بود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا