بین المللی

مجله تایم: “معامله قرن” حقه‌ای سیاسی” برای جلب حمایت از کمپین ترامپ است

خبرهای فوری: یک مجله آمریکایی "طرح معامله" پیشنهادی آمریکا برای برقراری "صلح" میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را "فریبی سیاسی" برای حمایت از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور دانست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، مجله تایم چاپ آمریکا امروز (دوشنبه) نوشت، دعوت ترامپ از هر دو رقیب اصلی انتخابات اسرائیل یعنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی و بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی-سفید در واقع  اقدامی است در مسیر ایجاد این دیدگاه که ترامپ طرفدار هیچ یک از دو رقیب انتخاباتی نیست.

مجله تایم در ادامه نوشت، علاوه بر اتهامات توطئه و سیاست‌های بی‌ارزش درباره این طرح مخفی تردیدهای بسیاری نیز در مورد آن وجود دارند.

این مجله آمریکایی در ادامه نوشت، تصمیم ترامپ برای دعوت از هر دو چهره اسرائیلی به کاخ سفید جهت بررسی طرح “معامله قرن” در واقع اقدامی هوشمندانه‌ برای سرپوش گذاشتن بر هرگونه طرح اتهام علیه او درباره طرفداری از نتانیاهو در مقابل گانتس است و هدف از آن حمایت از کمپین انتخاباتی ترامپ است که در حال حاضر با حسابرسی کنگره مواجه است.

تایم به نقل از یک مسؤول سابق وزارت خارجه این کشور نوشت: این اقدام تنها یک فریب سیاسی است، در واقع من جایی برای بحث و بررسی نمی‌بینم زیرا این طرح از طرف فلسطینی‌ها رد شده است، معامله قرن در واقع تنها طرحی با هدف اعلام پایبندی دولت آمریکا به امنیت “اسرائیل” است هر چند که در ظاهر “طرح صلحی” برای خاورمیانه معرفی شده است. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا