بین المللی

هشدار اندیشمند فلسطینی به سکوت رژیم‌های عربی در برابر «معامله قرن»

خبرهای فوری: یک اندیشمند فلسطینی درباره سکوت برخی از رژیم‌های عربی در برابر توطئه «معامله قرن» هشدار داد و گفت

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، به نقل از پایگاه خبری عرب۴۸، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد تا برنامه حذف مسئله فلسطین را که موسوم به «معامله قرن» است٬ به طور کامل در خدمت منافع احزاب تندوری راست‌گرای رژیم صهیونیستی اعلام کند.

در این زمینه دکتر «عزمی بشاره» اندیشمند فلسطینی در صفحه فیس بوک خود نوشت که ترامپ درباره دولت فلسطین با حاکمیتی محدود که پایتخت آن خارج از قدس در منطقه «ابودیس» باشد صحبت خواهد کرد؛ بدون اینکه سخنی از بلوک‌‌های شهرک سازی‌‌های صهیونیست‌‌ها که شهرک‌های جدا شده در ازای تبادل زمین‌ها در نوار غزه به این بلوک‌ها الحاق خواهد شد و نیز مسئله «غور اردن» سخنی به میان بیاورد.

بشاره ادامه داد که این برنامه پس از اجرای معامله قرن و با الحاق قدس اشغالی و توقف به رسمیت شناختن مسئله آوارگان و عدم اعتراض به شهرک‌سازی صهیونیست‌ها عملی خواهد شد.

این اندیشمند عربی٬ مرحله دوم معامله قرن را مرحله فشار بر کشورهای عربی برای اعلام حمایت از آن و نیز فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین در «رام‌الله» دانست. وی ادامه داد که برخی رژیم‌ها با مسئله فلسطن به عنوان دری برای ارائه خدمات به آمریکا در برابر کسب رضایت آن برخورد می‌کنند. عزمی بشاره تاکید کرد که کشورهای عربی تا زمانی که اولویت و مسئله اولشان٬ درگیری‌های میان خودشان باشد؛ نمی‌توانند یک موضع جدی در برابر یک طرح آمریکایی اتخاذ کنند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا