بین المللیحوادث

افزایش جان‌باختگان زلزله ترکیه به ۳۱ نفر

خبرهای فوری: تعداد جان‌باختگان زلزله اخیر در شرق ترکیه به ۳۱ نفر رسید و تعداد مصدومان این حادثه نیز تاکنون ۱۵۴۷ نفر اعلام شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری،  به نقل از آناتولی، بنا به گفته سازمان مدیریت بحران ترکیه، تعداد قربانیان زلزله جمعه شب که در شرق ترکیه و در استان الازیغ روی داد به ۳۱ نفر افزایش یافته است.

به گفته این مقامات، کار امداد و نجات همچنان ادامه داد و تاکنون ۱۵۴۷ نفر مصدوم در این زلزله شناسایی شده‌اند. این در حالی است که هنوز قربانیان از زیر آوار بیرون کشیده می‌شوند. در این زلزله، در کل ۴۵ نفر زنده از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به یک زن اشاره کرد که پس از ۱۷ ساعت نجات یافت.

مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد کار امداد با ۳۴۳۳ نیرو و صد‌ها خودرو و ۱۷ سگ زنده‌یاب ادامه دارد. برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد در این زلزله حدود ۷۶ ساختمان به طور کلی تخریب شده و ۴۲ مورد آسیب دیده‌اند و به ۴۲۵ ساختمان نیز خسارت‌های جزئی وارد شده است.

در شامگاه جمعه زمین لرزه‌ای به قدرت ۶.۸ ریشتر استان الازیغ ترکیه در شرق این کشور را لرزاند که در کشور‌های همجوار از جمله ایران، عراق، سوریه و گرجستان نیز احساس شد. بیش از ۵۳۰ پس‌لرزه از جمعه شب این منطقه را لرزانده است که نه مورد از آن‌ها قدرتی بالای ۴ ریشتر داشته‌اند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا