بین المللی

مقتدی صدر خواستار لغو توافقات امنیتی عراق با آمریکا شد

خبرهای فوری: رهبر جریان صدر عراق خواستار لغو تمامی توافقات امنیتی با آمریکا و بستن حریم هوایی عراق بر روی جنگنده‌های این کشور شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق امروز (جمعه) همزمان با تظاهرات میلیونی علیه حضور نظامی آمریکا در این کشور، در بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا تمامی پایگاههای نظامی آمریکا را ببندد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او تأکید کرد: «اگر دولت آمریکا حاضر به خروج از عراق نشود، با آن به مثابه یک کشور اشغالگر و متخاصم برخورد خواهد شد.»

مقتدی صدر همچنین از دولت بغداد خواست تا تمامی قراردادهای امنیتی با آمریکا را لغو کرده و حریم هوایی این کشور را بر روی عملیات‌های نظامی آمریکا ببندد.

مقتدی صدر در این بیانیه، تأکید کرد که تمامی تلاش خود را بری عدم ورود عراق به جنگی دیگر با آمریکا به کار خواهد گرفت و از تمامی راههای مسالمت‌آمیز از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای اخراج نیروهای آمریکایی استفاده خواهد کرد. او نیروهای آمریکایی را «اشغالگر» توصیف کرد.

رهبر جریان صدر در ادامه هفت گام مهم را لازمه رسیدن به هدف عنوان کرد و ادامه داد:

۱- باید تمامی پایگاههای نظامی آمریکایی در عراق بسته شود.
۲- تمامی شرکت‌های امنیتی آمریکایی در عراق به کار خود پایان دهند.
۳- حریم هوایی عراق بر روی جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی اشغالگران بسته شود.
۴- لغو تمامی توافقات امنیتی با اشغالگر، به این دلیل که توازن بین المللی در این توافق نامه‌ها رعایت نشده و این توافقنامه‌ها در سایه وجود اشغالگران امضا شده است.
۵- ترامپ نباید در تصمیمات و سخنانش از موضع خود برتر بینی و متکبرانه با عراق برخورد کند، وگرنه همان گونه با او برخورد خواهد شد.
۶- در صورت عدم خروج نیروهای اشغالگر، کشورهای همسایه نباید در نوع رفتار ما با آن‌ها مداخله کنند.
۷- اگر تمامی موارد بالا اجرا شد، آن زمان دیگر ما این کشور را اشغالگر نمی‌دانیم، وگرنه یک کشور متخاصم برای عراق فرض می‌شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا