بین المللی

بوئینگ ۷۳۷ مکس تا نیمه ۲۰۲۰ اجازه پرواز ندارد

خبرهای فوری: شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرد تا نیمه سال ۲۰۲۰ میلادی به هواپیمای ۷۳۷ مکس، که دو سقوط مرگبار را در کارنامه خود دارد، اجازه پرواز نمی‌دهد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری،  به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت بوئینگ اعلام کرد که تا نیمه سال ۲۰۲۰ به هواپیما‌های ۷۳۷ مکس این شرکت اجازه کار نخواهد داد. این در حالی است که بوئینگ پیشتر زمان کمتری برای به کارگیری و استفاده مجدد از این نوع هواپیما را اعلام کرده بود.

این شرکت سازنده هواپیما تصمیم خود را به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد و قول داد که توضیحات بیشتری در این‌باره هنگام اعلام ترزانامه کاری خود در سه ماهه سوم سال جاری ارائه خواهد کرد.

این شرکت، از مارس سال ۲۰۱۹ بازنگری در سیستم ناوبری بوئینگ ۷۳۷ مکس را، که در عرض ۵ ماه به دو فاجعه هوایی با ۳۴۶ کشته منجر شد، در دستور کار خود قرار داد.

انتشار بیانیه بوئینگ و اعلام تاخیر در به کارگیری مجدد بوئینگ ۷۳۷ مکس، کاهش ۵ درصدی ارزش سهام و زیانی ۴ درصدی را برای این شرکت در پی داشت.

شرکت بوئینگ در بیانیه خود تاکید کرد: «به کارگیری مجدد بوئینگ ۷۳۷ مکس در امنیت کامل، اولین اولویت ماست و از تحقق این خواسته در موعد مقرر مطمئن هستیم.»

به گفته یک منبع آگاه، این کارخانه هواپیماسازی برای دریافت وامی ۱۰ میلیارد دلاری برای مقابله با افزایش هزینه‌های خود مرتبط با توقف فعالیت‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس، با بانک‌ها وارد مذاکره شده است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا