بین المللیورزشی

بازگشت تیم‌های ایرانی به لیگ قهرمانان آسیا با «یک مشکل و نیم»

خبرهای فوری: نمایندگان ایران با شرایط خاصی به لیگ قهرمانان آسیا بازخواهند گشت.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، بعد از حدود ۷۲ ساعت پر استرس که حاوی خبرهای خوبی برای فوتبال ایران نبود، حالا شنیده می‌شود که مشکلات بین فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا دست کم به طور موقت در حال رفع شدن است و نمایندگان ایران به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بازخواهند گشت.

پیشنهاد AFC به مسوولان فدراسیون فوتبال ایران این بوده که ابتدا ۲ تیم شهر خودرو و استقلال دیدارهای خود را در مرحله پلی‌آف در زمین بی‌طرف برگزار کنند و در قطر از تیم‌های الکویت و الریفا میزبانی داشته باشند. این ۲ مسابقه در روز پنجم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و به طور طبیعی در صورت صعود ۲ نماینده ایران به مرحله بعد پلی‌اف، مسابقه بعدی نیز با فاصله حدود یک هفته‌ای به انجام می‌رسد. در این بین احتمالا هر ۲ تیم استقلال و شهر خودرو در کشور قطر می‌مانند چرا که دیدار دوم آنها در صورت صعود مقابل ۲ تیم قطری الریان و الغرافه خواهد بود.

در مرحله گروهی نیز تا بررسی‌های دقیق درباره امنیت ورزشگاه‌های ایران، مسابقات دور رفت به میزبانی رقبای نمایندگان ایران برگزار می‌شود و در دور برگشت، تیم‌های ایرانی می‌توانند از رقبای خود در خانه میزبانی داشته باشند. البته باید توجه داشت که همچنان دیدار با نمایندگان عربستان به شکل رفت و برگشت در کشور ثالث برگزار خواهد شد.

هنوز فدراسیون فوتبال به این پیشنهاد پاسخ نداده اما شنیده‌ها حاکی از آن است که موافقت ضمنی با این اتفاق صورت گرفته است. با این حال ۲ مشکل وجود دارد: یکی اینکه چه تضمینی برای میزبانی نمایندگان ایران در دور برگشت وجود دارد و اینکه ۲ تیم استقلال و شهر خودرو از لحاظ مالی امکان میزبانی در کشور قطر را خواهند داشت یا خیر.

البته موضوع دوم قابل حل است چرا که روابط فدراسیون فوتبال ایران و قطر خوب است و به احتمال زیاد میزبانی نمایندگان ما از ۲ تیم کویتی و بحرینی با مبلغی بسیار ناچیز و شاید رایگان به انجام خواهد رسید./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا