بین المللی

واکنش پنتاگون به رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین

خبرهای فوری: «ایالات متحده از رزمایش دریایی، که قرار است میان روسیه، ایران و چین در دریای عمان برگزار شود مطلع است و آن را زیر نظر خواهد داشت.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به برگزاری رزمایشی نظامی میان ایران، روسیه و چین در دریای عمان و شمال اقیانوس هند واکنش نشان داد و اعلام کرد که واشنگتن این رزمایش سه‌جانبه را زیر نظر دارد.

«شان رابرتسون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی سه‌جانبه میان ایران، روسیه و چین، که از امروز به مدت چهار روز در دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، گفت: «ایالات متحده از رزمایش دریایی، که قرار است میان روسیه، ایران و چین در دریای عمان برگزار شود مطلع است و آن را زیر نظر خواهد داشت. ما به همکاری با شرکا و متحدان ادامه خواهیم داد تا از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراهه‌های بین‌المللی اطمینان حاصل شود.»

«وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع چین، روز گذشته طی کنفرانسی خبری اعلام کرد، رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از روز جمعه به مدت چهار روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین تأکید کرد که هدف از این رزمایش تعمیق همکاری میان نیرو‌های دریایی سه کشور است و این رزمایش نشان می‌دهد که همکاری نظامی طبیعی میان نیرو‌های مسلح سه کشور وجود دارد که مطابق با قوانین و اقدامات بین‌المللی است و لزوما با اوضاع منطقه مرتبط نیست.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، توافق درباره این رزمایش دریایی در ماه ژوئیه سال جاری و در جریان رژه بزرگ دریایی در «سنت پترزبورگ»، که به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه با حضور فرماندهان نیروی دریایی سه کشور مذکور برگزار شد، انجام شد. /تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا