بین المللیورزشی

گوچی هنوز برند ایرانی است فرشته نجات کی‌روش، فرشته نجات ویلموتس می‌شود؟

خبرهای فوری: رضا قوچان‌نژاد یک بار در روز‌های ناامیدی فرشته نجات کی‌روش شد و تیم ملی را با جادوی پای چپش به جام جهانی برد و حالا می‌تواند فرشته نجات ویلموتس شود.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، بعد از شکست تیم ملی به عراق همه معتقدند باید در خط دفاع این تیم تغییراتی ایجاد شود، اما مشکل تیم ملی فقط خط دفاع نیست و مهاجمان هم ۱۸۰ دقیقه برابر بحرین و عراق گل نزدند. در خط دفاع گزینه‌های زیادی در لیگ برتر داریم، اما خط حمله مشکل بزرگ تیم ملی است، چون در لیگ برتر هم مهاجم ششدانگی نداریم و دست ویلموتس برای تغییرات بسته است. البته یک گزینه بالقوه تیم ملی دارد که در حال حاضر گلزن‌ترین لژیونر ایرانی به حساب می‌آید. رضا قوچان‌نژاد که بعد از بازی نکردن در جام جهانی با تیم ملی خداحافظی کرد، تا به حال ۶ گل زده در لیگ معتبر هلند دارد و حتی از آزمون هم در لیگ داخلی بیشتر گل زده است. گوچی پیشنهاد همکاری از تیم ملی بعد از کی‌روش داشت، اما آن زمان شرایط اضطراری نبود و رضا هم ترجیح داد بعد از عملکرد نسبتاً ضعیف در استرالیا روی بازی‌های باشگاهی‌اش تمرکز کند. اما حالا هم شرایط اضطراری است و هم رضا روی دور گلزنی قرار دارد. رضا یک بار در روز‌های ناامیدی فرشته نجات کی‌روش شد و تیم ملی را با جادوی پای چپش به جام جهانی برد و حالا می‌تواند فرشته نجات ویلموتس شود. در ادامه عملکرد ملی قوچان‌نژاد را بررسی می‌کنیم.

فرشته نجات کی‌روش

ایران از ۳ بازی پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ به ۳ پیروزی نیاز داشت تا بی‌حرف و حدیث راهی جام جهانی شود. در این لحظه رضا گوچی مثل یک سوپرمن وارد شد و ۲ گل ۳ امتیازی به قطر و کره جنوبی زد و در گلباران لبنان هم گلزنی کرد تا با ۳ گل او ایران به جام جهانی برود.

تنها گلزن جام جهانی ۲۰۱۴

ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ زورش به نیجریه نرسید و به آرژانتین هم دلاورانه باخت، اما روز آخر که نیاز به برد و گلزنی داشتیم، رضا تنها بود و تک‌گل او دردی از تیم ملی دوا نکرد.

هرگز ناامید نشد

جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ ایران شروع خوبی داشت و این شروع خوب را در مرحله گروهی مدیون رضا گوچی بود. ایران تیم سوم رقابت‌ها یعنی امارات را با ضربه سر گوچی در دقیقه ۱+۹۰ شکست داد و در مرحله اول حذفی هم با گل او در دقیقه ۱۱۹ مقابل عراق بازی را ۳-۳ کرد تا ضربات پنالتی پیروز میدان را مشخص کند. رضا تا آخرین لحظه ناامید نمی‌شد و دو گل او با ضربه سر لذت‌بخش‌ترین لحظات جام ملت‌های ۲۰۱۵ بود.

گل‌هایی که به چشم نیامد

گوچی در ۴۴ بازی ملی به طور میانگین حدود ۶۰ دقیقه به میدان رفت و حدود هر ۱۷۰ دقیقه یک بار هم برای تیم ملی گل زد. رضا دروازه تیم‌های کنیا، ترینیدادوتوباگو، تایلند و گینه نو را هم باز کرده بود و این تیم‌ها را به تیم‌هایی که پیش از این در مطلب اشاره شد، اضافه کنید. گل‌هایی که فراموش شدند، چون در بازی‌های حساس به ثمر نرسیدند.

دبل، دبل

رضا در تیم ملی دروازه دو تیم را دو بار باز کرده که لبنان و گینه نو بودند. البته رضا در بازی‌های رفت و برگشت مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ هم در دو بازی رفت و برگشت به لبنان و تایلند گل زد تا انواع دبل کردن را در تیم ملی تجربه کند.

آندره‌آ پیرلو پایان جام جهانی ۲۰۱۴ از تیم ملی خداحافظی کرد، اما آمدن کونته به عنوان سرمربی باعث شد او تجدیدنظر کند و ایتالیا را در یورو ۲۰۱۶ همراهی کرد. از این دست خداحافظی‌ها و برگشت‌ها در فوتبال دنیا بی‌سابقه نیست و در فوتبال خودمان هم زیاد اتفاق افتاده است. بزرگانی مثل علی پروین، ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده و کریم باقری رفت و برگشت به تیم ملی را تجربه کردند و آخرین نفر هم علی کریمی بود که به خاطر علی دایی رفت و به خاطر کی‌روش بازگشت. حالا نوبت رضاست که در زمان باقی‌مانده تا شروع دور برگشت برای تیم ملی یک بار دیگر به تیم ملی بازگردد و در ۳۲ سالگی با توجه به تجربه بالایش فرشته نجات تیم ملی شود./خبرورزشی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا