بین المللیورزشی

بررسی احتمال صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور بعدی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

خبرهای فوری: تیم ملی فوتبال ایران با بخت مقابل عراق شانس صعود به عنوان تیم صدرنشین را تاحدودی از دست داد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا با نتیجه ۲ بر یک مغلوب عراق شد تا شانس صعودش به مرحله بعدی این رقابت‌ها به عنوان صدرنشین به کم‌ترین حد ممکن برسد.

اکنون ملی پوشان فوتبال ایران با کسب همان ۶ امتیاز در رتبه سوم گروه هستند و با عراق و بحرین که تیم‌های اول و دوم گروه C هستند ۴ و ۲ امتیاز اختلاف دارند.

دیدار هفته آینده این تیم‌ها  اهمیت فوق العاده زیادی برای تعیین صدرنشین این گروه دارد. چراکه بحرین و عراق شانس ویژه‌ای برای برتری مقابل هنگ کنگ و کامبوج دارند و اگر شش امتیاز این بازی‌ها را به حساب شان واریز کنیم، عراق در صورت پیروزی برابر تیم هلیو سوسا پرتغالی تا پیش از بازی با ایران در دور برگشت ۱۹ امتیاز شده و صدر نشینی اش را قطعی می‌کند. در این صورت رقابت بین ایران و بحرین برای دومی است. اگر ایران بتواند قبل از بازی با بحرین کامبوج و هنگ کنگ را مغلوب کند، با ۱۲ امتیاز به مصاف تیم ۱۱ امتیازی حریف می‌رود و بی شک برای زنده ماندن شانس صعودش به عنوان یکی از چهار تیم برتر دوم باید بحرین و البته در ادامه عراق را ببرد.

در صورت ثبت نتیجه تساوی در بازی عراق و بحرین، تیم میزبان با یک بازی بیشتر نسبت به ایران ۱۱ امتیازی شده و بحرین هم ۹ امتیازی خواهد شد. در این وضعیت تیم ملی ایران با کسب ۹ امتیاز کامل تا پیش از دیدار پایانی اش ۱۵ امتیازی خواهد شد و عراقی‌ها هم با بردن هنگ کنگ و کامبوج به ۱۷ امتیاز می‌رسند. در چنین حالتی ایران تنها با پیروزی مقابل تیم سرتکو کاتانچ در تهران صدرنشین می‌شود. بحرین هم فرصت صعود را از دست می‌دهد.

در نهایت اگر بحرین بتواند عراق را شکست بدهد با ۱۱ امتیاز صدرنشین می‌شود و سبزپوشان بین النهرین هم ۱۰ امتیازی می‌مانند. ایران هم با یک بازی کمتر نسبت به حریفان اصلی اش ۶ امتیازی است. در چنین حالتی ایران با بردن کامبوج و هنگ کنگ ۱۲ امتیازی می‌شود. بحرین هم با برتری مقابل کامبوج تا پیش از دیدار با ایران ۱۴ امتیازی خواهد شد. عراق هم می‌تواند با بردن هنگ کنگ تا پیش از دیدار‌های هفته نهم خودش را ۱۳ امتیازی کند.

در ادامه اگر ایران و عراق در آن هفته از سد بحرین و کامبوج بگذرند به ترتیب ۱۵ و ۱۶ امتیازی خواهند شد. بحرین هم ۱۴ امتیازی می‌ماند. شاگردان مارک ویلموتس با برتری در دیدار آخرشان برابر عراق ۱۸ امتیازی شده و صدرنشین می‌شوند. بحرین هم می‌تواند با بردن هنگ کنگ ۱۷ امتیازی و تیم دوم گروه صعود کند. در این حالت عراق شانسی برای حضور در مرحله بعدی ندارد، اما اگر ایران موفق نشود در دیدار با عراق امتیاز کسب کند وداع تلخی با ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ دارد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۴ دیدگاه ها

  1. تیمی که مربی اش قبل از بازی حساس میگه پول م رو ندید نمیام فدراسیون هم باهاش برخورد نمی کنه همین هم میشه چرا ما کی روش رو از دست دادیم چرا کسی که میداند بازیکنن تیم عصبی است و یک کارت زرد دارد را تعویض نمیکند

  2. سلام.معمولا ایران دراکثر شروع مسابقات ضعیف شروع کرده و در نهایت موفق به صعود به مرحله بعدی شده.

  3. انشاالله که این بی عرضه ها همون اول حذف میشن و بیخودی هم وقت ملت رو‌ نمیگیرن… کلی پول میگیرن ، هیچ افتخاری هم ندارن! دندون پوسیده رو باید کند

    1. موافقم.
      بازیکنای ما فقط ادعا دارن و بس.
      مسعود با این سن و سال چرا باید فیکس باشه و جوان‌ترها رو نیمکت،. آخه تجربه چه دردی میخوره وقتی حرکت و جنبشی درش نیس، چرا باید اصلا دعوت شه؟؟ بازیای تراکتور رو ببینید دو تا کار خوب کنه ۹۸ تا اشتباه داره بخدا. دیگه وقتش تموم شده منتظرن خودش خداحافطی کنه انگار در مدیریت تیم قدرت دعوت نکردن نیس!! پرسپولیسی نیستم ولی انصافا شجاع بهتر از این دفاع های حاضره تیم ملی هس حتی سیدجلال.
      پولی که اینا میگیرن بنظرم اصلا حلال نیس چون عرقی ندارن از جون مایه بذارن. ۸۰ میلیون تماشا میکنن ۱۱ نفر هم اونا رو دور از جون دق میدن.
      کل بازیکنای عراق اندازه قیمت سردار و بقیه بازیکنا نیستن که موقع قرارداد ادعای قراردارد مسی و رونالدو رو دارن.
      حذف بشن بهتره تا آدم بشن و پوست اندازی کنه این ویلموتس. از رو کی‌روش کپی برداری کرده همش یه نفر جدید بجز محبی تو تیم نیس.
      فکر کردن همه کامبوج هستن هی گل بزنن هی شادی کنن. تو عراق بحرین موندین شما.
      عراق و بحرینی که تو لیگ مزخرف قهرمانان آسیا هم تیم ندارن. بجز چندتا بازیکن در سطح لیگ ایران و قطر دارن. اما ایرانیا یکی دوست داره بارسلونا و رئال و لیورپول بازی کنه یکی با دو تا گل و سانتر میخاد بره بوندسلیگا و…
      صعود میکنیم ولی مرحله بعد اوت میشیم قطر رو نمی‌بینیم. یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا