بین المللیورزشی

سلب میزبانی عراق برای بازی با ایران ‌و بحرین به خاطر آشوب‌های خیابانی

خبرهای فوری: فیفا در پی آشوب‌های اخیر در کشور عراق، حق میزبانی بازی های ملی این کشور در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۰ را لغو کرد و آنها فقط ۲۴ ساعت وقت دارند تا کشور جایگزین اعلام کنند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، فیفا شب گذشته با انتشار بیانیه ای رسما خبر سلب میزبانی از عراق به دلیل عدم وجود امنیت در این کشور را اعلام کرد و مقرر شد آنها برابر ایران در بازی روزهای آینده و برابر بحرین در کشوری بیطرف به میدان بروند.

فدراسیون و تشکیلات ورزش ایران تا قبل از حمله به کنسولگری ایران در کربلا تمایل بسیاری داشت تا بتواند این بازی را که در شهر بصره قرار بود برگزار شود، در صورت عدم وجود امنیت در کربلا یا نجف برگزار کند.

ایران بیش از هر کشوری دوست داشت از حق میزبانی کشور عراق دفاع کند حتی هیات سه نفره فدراسیون ایران در بازدید از بصره ، شرایط این شهر برای میزبانی از بازی را رد نکرد.

در نهایت اما فیفا به دلیل آشوب های اخیر و خسارات وارده به اماکن سیاسی کشورهای مختلف، این حق میزبانی را که بعد از دو دهه مجددا به عراق رسیده بود، خیلی سریع لغو کرد و به احتمال فراوان یکی از کشورهای قطر یا اردن میزبان جایگرین بازی‌های عراق خواهند بود. /دنیای ورزش تورنتو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا