بین المللی

تقدیر فرماندار کربلا از نظم زائران ایرانی/ حضور روزانه ۲میلیون زائر در این شهر

خبرهای فوری: فرماندار کربلا گفت: حضور ایرانیها در کربلا بسیار منظم و با همکاری کامل با مسئولان این شهر بوده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری،  دکتر محمد جواد حسین منکوشی در گفتگو با ستاد خبری فضای مجازی ستاد اربعین افزود: با همه وجودم بیان می کنم که زائران ایرانی به توصیه های مسئولین عراقی و متصدیان امنیتی و شهری عراق و نیز توصیه های مسئولان ایرانی توجه کردند و بسیار منضبط به زیارت پرداختند. حضور ایرانی ها در کربلا، پیروی ازسخنان معصومین علیهم السلام به ویژه امام صادق و امام حسن عسگری علیهماالسلام و نیز رهبر معظم انقلاب ایران در اهتمام به زیارت اربعین است.

وی درباره پیش بینی جمعیت موجود در کربلا گفت: از منابع مختلف آماری ورصد  ۴راه ورودی به کربلا و دوربین ها و راه های مختلفی که برای تجمیع آمار داریم اعلام میدارم روزانه  ۲میلیون زائر به غیر از ساکنان شهر، در کربلا حضور دارند.

فرماندار کربلا همچنین درباره ارتباط شهروندان ایرانی و عراقی خاطرنشان کرد: روابط بین دو ملت و شهروندان ایرانی و عراقی  یک رابطه ریشه دار و مبتنی بر عقاید دینی و احترام متقابل است.

وی افزود: دو دولت تلاش کردند تعاملات به نحو خوب ایجاد شود و روابط دوستانه، خویشاوندی و حتی قبیله ای به همراه روابط اقتصادی و فرهنگی بین دوملت و موسسات فرهنگی و دانشگاهی ریشه های مستحکمی پیدا کرده است. این رابطه دوستانه در شهروندان نیز وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.

فرماندار کربلا ادامه داد: ما هیچ توصیه ای بالاتر از توصیه های رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای نداریم و سخنان ایشان بهترین راهنمای عمل ما و مردم ایران است. همچنین از زائران ایرانی می خواهیم صبر را پیشه کنند و کمبودهای ما را ببخشند. مشکلاتی در زمینه برق، آب و تغذیه در مناطق دوردست داریم و تلاش می کنیم بعد از اربعین هم تا مدتی خدمات رسانی را ادامه دهیم. /ستاد مرکزی اربعین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا