بین المللی

اروپا، به شدت نگران رشد مجدد داعش است

خبرهای فوری: کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند به سرعت طرح خارج کردن هزاران تندروی خارجی عضو داعش را از اردوگاه‌های بازداشتی در سوریه و انتقال آنها به عراق اجرایی کنند چرا که عملیات ترکیه در شمال سوریه خطر فرار یا بازگشت این تندروها به کشورهایشان را شدت بخشیده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، یک پنجم داعشی‌های بازداشتی در سوریه که تعداد آنها حدود ۱۰ هزار تن برآورد می‌شود، اروپایی‌ هستند که نیروهای سوریه دموکراتیک در حال حاضر محافظت از آنها را برعهده دارند اما این نیروها مورد حمله نیروهای ترکیه قرار گرفته‌اند، از آنجا که ممکن است نیروهای سوریه دموکراتیک نگهبانان بازداشتگاه‌ها را به خطوط مقابله با نیروهای ترکیه اعزام کنند، خطر فرار داعشی‌های بازداشتی شدت می‌یابد؛ اتفاقی که از چند روز گذشته نمونه‌هایی از آن مشاهده شده است.

پیش از حمله ترکیه، کشورهای اروپایی در پی ارزیابی چگونگی دستیابی به راهکاری برای انتقال نظامیان خارجی از سوریه به عراق جهت محاکمه آنها به اتهام جنایت‌های جنگی بودند.

کشورهای اروپایی نمی‌خواهند اتباع عضو داعش خود را در خاک خود محاکمه کنند زیرا بیم آن دارند که این اقدام خشم عمومی را برانگیزد و دستگاه‌های قضایی در جمع‌آوری ادله و شواهد با دشواری‌هایی روبرو شوند. علاوه بر آن، خطر حملات مجدد این تندروها در این کشورها نیز وجود دارد.

عراق درگیری‌های گسترده‌ای با گروه تروریستی داعش داشته و در حال حاضر هزاران مظنون داعش را محاکمه می‌کند.

همچنین منابع دیپلماتیک و دولتی اعلام کردند، حمله ترکیه به شمال سوریه، اروپایی‌ها را وادار کرده، مذاکرات خود را تسریع ببخشند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا