بین المللی

هشدار وزیر دفاع هند به پاکستان بعد از یوگای دسته‌جمعی بر عرشه ناو هواپیمابر کشورش

خبرهای فوری: وزیر دفاع هند در صحبت‌هایی پاکستان را بدون ذکر مستقیم نام این کشور متهم به تلاش برای بی‌ثبات کردن هند از طرق حمایت از ترویستها کرده و هشدار داد، نیروهای مسلح کشورش آماده و هوشیار برای خنثی کردن هر گونه تلاش برای از بین بردن ثبات هند از طریق اقدامات تروریستی هستند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، راجنات سینگ، وزیر دفاع هند این هشدار را بعد از آن داد که بر روند اجرای یک سری مانورهای دریایی نیروهای کشورش نظارت کرده و همچنین در یک جلسه یوگای دسته جمعی با پرسنل نیروی دریایی هند به روی عرشه ناو هواپیمابر هندی “آی‌ان‌اس ویکرامادیتیا” که در حال حاضر در سواحل غربی این کشور مستقر است شرکت کرد.

راجنات سینگ طی حضورش در این ناو هواپیمابر هند ناظر بر اجرای یک سری رزمایش‌ها با شرکت زیردریایی‌ها، ناوچه‌ها و خود این ناو بود.

وزیر دفاع هند خطاب به خبرنگاران حاضر روی این کشتی جنگی بدون ذکر مستقیم نام پاکستان گفت: تهدید مربوط به حوادث تروریستی در طول سواحل هند همچنان پا برجا است و یک  کشور همسایه دخیل در اقداماتی شرورانه برای از بین بردن ثبات هند بوده است.

سینگ در ادامه گفت: هنگامی که موضوع کشور همسایه ما مطرح می‌شود شما خیلی خوب می دانید که این کشور برای از بین بردن ثبات و وحدت ارضی هند به اقدامات شرورانه‌اش ادامه می‌دهد.

این وزیر ارشد دولت هند خاطر نشان کرد: هر کشوری در دنیا باید به میزان کافی امنیتش را تامین کند ما نمی‌توانیم هیچ یک از احتمالات مربوط به تهدیدات تروریستی را رد کنیم.

او گفت: دولت مرکزی هند به قابلیت نیروی دریایی این کشور برای تضمین امنیت دریایی خود اطمینان کامل دارد.

وی افزود: هند مصمم است که نگذارد حملات تروریستی مشابه با حملات تروریستی نوامبر ۲۰۰۸ از سوی تروریست‌های مستقر در پاکستان در شهر بمبئی هند که ۱۶۶ کشته و بالغ بر ۳۰۰ زخمی بر جای گذاشت تکرار شوند.

راجنات سینگ تاکید کرد: من با اعتقاد راسخ می‌توانم بگویم که نیروی دریای هند حضوری محکم و هوشیارانه در اینجا به هدف تامین امنیت دریایی دارد و ذره‌ای تردید در آن وجود ندارد. ما نمی توانیم اتفاقاتی که در ۲۶ نوامبر ۲۰۰۸ در حمله به بمبئی افتاد را فراموش کنیم اگر یک بار اشتباهی رخ داد نباید به هیچ قیمتی دوباره آن را تکرار کرد. بنابراین نیروی دریای هند و گارد ساحلی ما همواره هوشیار باقی می‌مانند.

وزیر دفاع هند همچنین گفت: هر کسی در جهان می‌داند که اگر تروریست‌ها تصمیم به دست زدن به حمله بگیرند چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد.

وزیر دفاع هند همچنین بعد از شرکتش در جلسه اجرای نرمش یوگای دسته جمعی به روی عرشه ناو هواپیمابر هند از نارندرا مودی نخست وزیر هند به خاطر این که یوگا را به عنوان یک ورزش جسمی و معنوی در سطحی بین المللی اعتبار بخشید تحسین کرد.

او گفت: این نارندرا مودی بود که قطعنامه‌ای در سازمان ملل درباره یوگا ارائه کرد و حمایت ۱۷۷ کشور را در قبال آن جلب کرد و تقریبا در همه کشورهای دنیا بخش قابل توجهی از مردم به تمرین یوگا می‌پردازند.

این مقام ارشد هندی گفت: پاکستان باید درک کند که نیروی دریایی هند با به کارگیری یک زیردریایی جدید به نام زیردریایی “خاندهری” قدرتمند تر از قبل شده است و این که ما می‌توانیم در هنگام نیاز از این قابلیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: نیروی دریایی هند می‌خواهد نوعی حس اطمینان و اعتماد دو جانبه را با همه کشورهای کوچک و بزرگ حوزه اقیانوس هند به وجود بیاورد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا