بین المللی

دموکرات ها برای پمپئو و ترامپ شمشیر را از رو بستند / احضار به کنگره و تهدید به استیضاح

خبرهای فوری: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مایک پامپئو را برای ارائه توضیحاتی درباره اسناد مرتبط با تعاملات دولت ترامپ با اوکراین احضار کرده و تاکید کرده است، دموکرات‌ها وقت را برای ورود به تحقیق رسمی استیضاح که اخیرا به جریان انداخته‌اند، تلف نمی‌کنند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، این احضاریه که حاصل رایزنی با کمیته‌های اطلاعاتی و نظارت و اصلاحات است، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا را به امتناع از تحویل اطلاعات به کنگره در بحبوحه تحقیق دموکرات‌ها درباره تعاملات ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین متهم می‌کند.

«الیوت انجل» رئیس کمیته روابط خارجی، «آدام شف» رئیس هیات اطلاعاتی و «الیجا کامینگز» رئیس کمیته نظارت و اصلاحات تاکید کردند: امتناع مداوم شما از ارائه اسناد درخواستی نه تنها اجازه نمی‌دهد کمیته‌های ما درباره این مسائل تحقیقات کامل داشته باشد بلکه در توانایی کنگره برای اجرای کامل مسوولیت‌هایش طبق قانون اساسی برای حفاظت از امنیت ملی ما و انسجام دموکراسی ما اخلال ایجاد می‌کند.

در احضاریه مذکور همچنین با اشاره ضمنی به تحقیقات استیضاحی که اخیرا دموکرات‌ها به جریان انداختند، تاکید شد رهبران حزب عمیقا به استیضاح به عنوان یک توجیه حقوقی برای دستیبابی به اسناد مورد مناقشه اتکا دارند. آن‌ها به پامپئو هشدار دادند عدم دستیبابی به آن‌ها مدرکی دال بر مانع‌تراشی خواهد بود. آن‌ها همچنین ضرب‌الاجل یک هفته‌ای برای دریافت این اسناد اعلام کردند.

این سه مقام تاکید کردند: “پیرو تحقیق استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا، بدین وسیله احضاریه‌ای صادر می‌شود که شما را مجبور می‌کند تا تاریخ چهارم اکتبر ۲۰۱۹ اسناد مربوطه را ارائه دهید.” این قانونگذاران همچنین در نامه‌ای جداگانه به پامپئو اطلاع دادند که پنج تن از مقام‌های وزارت خارجه هم برای ارائه توضیحاتی از چهارشنبه تا دهم اکتبر حاضر می‌شوند.

این مقام‌ها شامل «ماری یووانوویچ» سفیر پیشین آمریکا در اوکراین، «کرت ولکر» سفیر سابق ناتو و نماینده ویژه ترامپ برای مذاکرات اوکراین، «جورج کنت» معاون وزیر خارجه آمریکا، «تی. اولریش برچبول» مشاور وزارت خارجه و «گوردن ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا می‌شوند. ولکر جمعه از دولت ترامپ کناره‌گیری کرد و اگر در جلسه کنگره حاضر شود، به عنوان یک شهروند عادی خواهد بود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا