بین المللی

پاکستان: اگر هند شروع کند، آماده جنگ هستیم

خبرهای فوری: رئیس جمهوری پاکستان اعلام کرد که کشورش در صورت اقدام نظامی هند آماده جنگ است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری به نقل از اسپوتنیک،‌ «عارف علوی» رئیس‌جمهوری پاکستان اعلام کرد که اگر هند اقدام به تنش و شعله‌ور کردن آتش جنگ کند، کشورش آماده ورود به درگیری‌های نظامی است.

علوی امروز- دوشنبه- در استقبال از هیأت رسانه‌ای ترک در اسلام آباد به موضوع احتمال وقوع جنگ بین پاکستان و هند به دنبال افزایش تنش در منطقه کشمیر پرداخت.

وی تأکید کرد که اگر هند به دنبال شعله‌ور کردن آتش جنگ باشد، بدون شک پاکستان وراد معرکه خواهد شد و برای آن آمادگی کامل دارد، اما باید گفت که تأثیر جنگ برای اقتصاد و مردم هند بسیار فاجعه‌بار خواهد بود و خطرناک‌ترین موضوع در این زمینه سلاح هسته‌ای است.

رئیس جمهوری پاکستان گفت: «سازمان ملل از سال ۱۹۷۹ هیچ نشستی درباره کشمیر برگزار نکرده و دهلی نو گزینه گفت‌وگو با اسلام آباد را در این باره نپذیرفته و آن را موضوعی داخلی می‌داند».

وی تأکید کرد که هند به‌رغم تحقق پیشرفت در دو بخش اقتصادی ونظامی، در برقراری روابط خوب با کشورهای همسایه شکست خورده است.

هند در تاریخ پنجم آگوست گذشته ماده ۳۷۰ قانون خودمختاری کشمیر را لغو و محدودیت‌هایی را برای تجمعات عمومی در منطقه «سریناگار» و شهرهای اطراف اعمال کرد.

 تنش در دو سمت مرز کشمیر پس از استقرار ۱۰ هزار سرباز هندی و اعمال تدابیر امنیتی دهلی نو از جمله ذخیره غذا و سوخت تشدید شده است.

مقام‌های هند، پاکستان را به حمایت مالی از عناصر مسلح افراطی و نیز گروه‌های جدایی‌طلب در بخش هندی منطقه کشمیر متهم کرده‌اند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا