بین المللی

پایگاه محرمانه آمریکا در مرز روسیه لو رفت

خبرهای فوری: یکی از پایگاه محرمانه آمریکا در نزدیکی مرز روسیه به صورت کاملا اتفاقی لو رفت.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، این نخستین باری نیست که پایگاه‌های محرمانه آمریکا به صورت اتفاقی لو می‌رود. سال گذشته میلادی هم یک برنامه مربوط به تلفن‌های همراه هوشمند، مناطق مهم جهانی را منتشر کرد که برخی از آنها را تنها سربازانی می‌توانند توضیح دهند که در آنها مستقر هستند و از این برنامه‌ها در جلسات آموزشی خود استفاده می‌کنند.

در حالیکه حضور نیروهای ناتو در استونی هم مرز با روسیه هرگز یک اقدام محرمانه نبوده، اما حضور نیروهای آمریکایی در این پایگاه نظامی پوششی ظاهرا سری بوده است. مخفیانه بودن این پایگاه توسط یک خبرنگار محلی از پایگاه خبری ERR که گزارش‌های عادی وزارت دفاع آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد، فاش شد.

در این اسناد تلاش شد پایگاه آمریکایی”ساختمان تمرین و عملیات” عنوان شود اما موقعیت جغرافیایی آن مورد مخفی‌کاری قرار نگرفته بود. این محل از آنجا شرایط سری دارد که آمریکا هرگز به حضور نیروها و یا تاسیساتش در استونی اذعان نکرده است. در این مرکز تنها به حضور نیروهای ناتو از انگلیس اشاره شده است.

بر اساس این اسناد ۱۵/۷ میلیون دلار به توسعه پایگاه نظامی استونی اختصاص داده شده که احتمالا برای ساخت تاسیسات از جمله پادگان، انبار تسلیحات و منطقه تمیزکردن سلاح‌ها باشد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا