بین المللی

وزیر دفاع آمریکا: می‌خواهیم با ایران مذاکره کنیم

خبرهای فوری: وی همچنین درباره ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس که آمریکا در مدت تنش‌های افزایش‌یافته منطقه با ادعای حفاظت از کشتی‌رانی در تنگه هرمز سعی در راه‌اندازی آن داشت

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر این که آمریکا خواهان درگیری با ایران نیست گفت که کشورش به دنبال مذاکره با ایران است.به نقل از روزنامه بیزینس روکوردر، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در اولین کنفرانس خبری رسمی پس از منصوب شدنش گفت: ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم و می‌خواهیم از طریق دیپلماسی با آن‌ها تعامل داشته باشیم.

اسپر همچنین با اشاره به ابراز تمایل دوباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست جی ۷ برای دیدار با مقامات کشورمان افزود: رئیس جمهور باری دیگر گفته است که خواهان دیدار با مقامات ایران است. ما امیدواریم که ایرانی‌ها موافقت کنند که دیدار و مذاکره‌ای انجام بشود و به ما کمک کنند که این مسئله را حل‌وفصل کنیم.

وی همچنین درباره ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس که آمریکا در مدت تنش‌های افزایش‌یافته منطقه با ادعای حفاظت از کشتی‌رانی در تنگه هرمز سعی در راه‌اندازی آن داشت، گفت: من خوشحالم این خبر را بدهم که ماموریت سنتینل با مشارکت انگلیس، استرالیا و بحرین در حال اجرا است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد که احتمال دارد کشور‌های دیگری نیز به این ائتلاف ملحق شوند و این ماموریت تاکنون به آرام کردن منطقه کمک کرده است.

وی همچنین گفت: ما می‌خواهیم با ایران مذاکره و درباره یک مسیر دیپلماتیک رو به جلو صحبت کنیم.

اسپر در آخر با توجه به تنش در روابط واشنگتن و تهران گفت: مطمئن نیستم که بتوانم بگویم بحران تمام شده است؛ تا اینجا که خوب بوده است. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا