استانیبین المللیتبریز

روایتی جدید از دلیل انصراف ترامپ از حمله نظامی به ایران

خبرهای فوری: رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ایران را در ساخت پهباد، جزو چند کشور برجسته دنیا با برد بلند و مقاوم دانست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، امیر دریادار رستگاری، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی در ۳۱ مرداد ابراز داشت: امروز صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و آمادگی است و شیرینی این اقتدار زمانی در وجود همه گوارا خواهد بود که نیم نگاهی به گذشته صنایع دفاعی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: برای ساخت یک جنگنده باید موتور توربین، بدنه آیرودینامیک و تسهیلات ساخته شود و افتخار داریم تمام جنگنده‌ در داخل ایران و توسط متخصصان داخلی ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه امروز توانایی طراحی ساخت انواع بالگردهای تهاجمی و پشتیبانی توسط متخصصان را پیدا داریم، گفت: ایران اسلامی در ساخت پهپاد جزو چند کشور برجسته دنیا با برد بلند و مقاوم است و تولید سامانه راداری با رصد اُبتیکی و حمل و موشک را دارد.

امیر دریادار رستگاری همچنین با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش دریایی تصریح کرد: انواع زیردریایی کلاس سبک از مواردی است که رونمایی شد و از ابتدای سال جاری زیردریایی کلاس متوسط به نام جمهوری اسلامی ایران در اعماق اقیانوس هند در حال حراست از آب‌های سرزمینی است.

وی ادامه داد: ایران در ساخت شناورهای تندرو جزو ۵ کشور اول دنیاست در حالی که بسیاری از ابرقدرت‌ ها قادر به طراحی این شناورها نیستند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از خودکفایی ایران در ساخت انواع هواناو و قایق پرنده خبر داد و عنوان کرد: در رزم زمینی توانستیم تانک کرار را بسازیم که با تانک نسل پنجم چلنجر انگلیسی، روسی و آمریکایی برابری می‌کند و حتی این تانک در سرعت بالا توانایی اجرای آتش اتوماتیک روی هدف را دارد و با سامانه لیزری و اُپتیک هدف‌های متفاوت را می‌تواند نشانه بگیرد.

وی تاکید کرد: در حوزه الکترونیکی و در ساخت سامانه‌های مخابراتی و تولید تمام رادارهای مورد نیاز هوایی سطحی، تجهیزات حسگر زیردریا، تاسیسات و تجهیزات الکترونیکی در کشور به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

امیر دریادار رستگاری با اشاره به اینکه ایران با فرماندهی و هدایت بی‌بدیل فرماندهی کل قوا و در ساخت صنایع قدرت‌ساز و قدرتمند دفاعی و نیروهای مسلح همیشه هوشیار است، گفت: دشمن قبلا با بیان روی میز بودن گزینه نظامی ایران را تهدید کرد اما ایران اسلامی آنها را وادار به تغییر ادبیات کرده و امروز در سایه اقتدار صنایع دفاعی، پرهیز از جنگ با ایران دارند.

به گفته معاون وزیر دفاع، ساقط کردن پهپاد آمریکایی در ارتفاع ۶۰ هزار پایی، آن هم با یک موشک ساخت کشور، آمریکاهایی را بار دیگر با تجهیزات و اقتدار ایران روبه رو کرد.

رستگاری در ادامه با اشاره به علت دقیق منصرف شدن حمله نظامی آمریکا به ایران تصریح کرد: ترامپ به خاطر نوعدوستی نبود که از حمله نظامی به ایران منصرف شد بلکه به درخواست فرماندهان آمریکا بود که به صراحت اعلام کردند که در محاسبات خود برای حمله نظامی به ایران دچار خطای راهبردی شده و اگر حمله‌ای شود، نیروهای مسلح ایران جواب کوبنده‌ای به آنها خواهند داد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا