بین المللی

انتقاد فعالان حقوق بشر از مایکروسافت

خبرهای فوری: سازمان‌های حقوق بشری از شرکت مایکروسافت به علت سرمایه گذاری در یک شرکت صهیونیستی در حوزه استفاده از فن آوری‌های تشخیص چهره انتقاد کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری‏، روزنامه القدس العربی به نقل از نشریه فوربس (Forbes) نوشت: چندین سازمان فعال در حوزه حقوق بشر از شرکت آمریکائی مایکروسافت به علت سرمایه گذاری در یک شرکت اسرائیلی که از فناوری شناسائی افراد در کرانه باختری فعالیت می‌کند انتقاد کردند.

مجله آمریکائی مارکر نیز ماه گذشته گزارش داد: اشغالگران اسرائیلی از خدمات شرکت انی ویژن (AnyVision) برای شناسائی هویت بیولوژیکی استفاده می‌کنند. گروهی از سرمایه گذاران و از جمله غول فن آوری آمریکائی، مایکروسافت مبلغ ۷۴ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند.
عاموس توه کارشناس برجسته هوش مصنوعی در سازمان دیدبان حقوق بشر با اشاره به اقدامات اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری به مجله فوربس گفت: استفاده از این فناوری در چارچوب سیاست خطرناکی به کار گرفته می‌شود و می‌تواند مشکل ساز باشد.
وی افزود: من معتقدم مایکروسافت باید به ابعاد حقوق بشری مرتبط با سرمایه گذاری در شرکتی که به اشغالگران خدمات می‌دهد، دقت کند. این موضوع صرفاً به مسئله حقوق بشر مرتبط نیست بلکه به مسئله حریم خصوصی گروهی مربوط می‌شود که مدتهاست از سرکوب و شکنجه رنج می‌برند.
مات سویش سرمایه گذار حوزه سایبر در توئیتی این اقدام مایکروسافت را «یک رسوائی» توصیف کرده است. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نیز از این اقدام انتقاد کرد. شانکار نارایان مدیر امورفناوری این اتحادیه به فوربس گفت: با شرکت مایکروسافت در خصوص این موضوع گفتگو کرده است و این شرکت آمادگی دارد پیشنهاد محدود سازی استفاده از فناوری تشخیص چهره را بپذیرد.
وی افزود: این سرمایه گذاری خاص اقدام غیرمترقبه بزرگی نیست. میان قول وعمل شرکت‌های عظیم فناوری و خصوصاً مایکروسافت تفاوت وجود دارد. وی این پرسش را مطرح کرده است که شورای مشاوران مایکروسافت تا چه اندازه به مسائل اخلاقی مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی در شرکت انی ویژن توجه کرده اند.
فوربس همچنین به سیاست‌های شش گانه وضع شده توسط رئیس مایکروسافت اشاره کرده است که توجه به عدالت، شفافیت، پاسخگویی، عدم تبعیض، اطلاع رسانی، توافق و نظارت قانونی را شامل می‌شود.
شرکت اسرائیلی انی ویژن می‌گوید این فناوری به تقویت امنیت عمومی کمک می‌کند و گروه‌های فشار در واشنگتن نظیر گروه فرانکلین سکویر، این موضوع را در دولت آمریکا تبلیغ می‌کنند.
مجله فوربس در این گزارش همچنین به روابط مستحکم شرکت انی ویژن با مسئولان بلند پایه اسرائیلی و از جمله تامیر باردو رئیس سابق موساد به عنوان مشاور و امیر کاین رئیس این شرکت که طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ رئیس اداره امنیت وزارت دفاع اسرائیل بود اشاره کرده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا