بین المللی

مرد شماره یک آمریکا در معرض سقوط/ ترامپ شانسی برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ندارد/ تنها ۳۴ درصد آمریکایی‌ها با تاجر بزرگ هم‌نظرند

خبرهای فوری: طبق جدیدترین نظرسنجی‌های صورت گرفته دونالد ترامپ از محبوبیت کمی در بین مردم آمریکا قرار دارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، سیاست‌های یکطرفه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران از قبیل خروج از توافق برجام، تحریم‌های یک طرفه و تهدید ایران به جنگ نظامی، کمتر از یکسال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور نظرات مختلفی را در دوران آمریکا به دنبال داشته است.

طبق نظرسنجی که اخیرا از سوی شبکه سی‌ان‌ان و در ۱۱ تیرماه صورت گرفته است تنها ۳۷ درصد مردم آمریکا موافق سیاست ترامپ در برابر ایران بودند و مابقی با سیاست‌های ترامپ در قبال ایران مخالفت کردند و یا نه نظری نداشتند. 

موافق حداقلی مردم آمریکا با رویکردهای ترامپ به خصوص در ماه‌های اخیر به خوبی گویای این است که سیاست «فشار حداکثری» و «تداوم تحریم» رئیس‌جمهور آمریکا در برابر ایران نتایج قابل قبولی نداشته و مردم آمریکا دلخوشی از این رویکردها که روزگاری در دوران جرج بوش آن را تجربه کردند ندارند.

 همچنین بر پایه این نظرسنجی محبوبیت ترامپ در بین مردم آمریکا ۴۳ درصد ارزیابی شده و میزان مخالفت با او ۵۲ درصد است. این عدد، در مقایسه با نتایج نظرسنجی‌های مشابه در ماه ابتدایی سال جاری میلادی، افزایش حدود ۶ درصدی محبوبیت ترامپ را نشان می‌دهد.

 نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در مدت زمان مشابه (تا ماه جولای در سال سوم) دوره‌های قبلی ریاست‌جمهوری، ترامپ در مقایسه با سایر روسای جمهوری پیشین آمریکا،‌ به غیر از جیمی کارتر، از محبوبیت کمتری برخوردار است.

 در بخش دیگری از این نظرسنجی درباره سیاست کنترل ترامپ در برابر کره‌شمالی از مردم سوال پرسیده شده بود که ۴۰ درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند با آن موافق هستند.

 ترامپ در سال گذشته به ملاقات و نامه‌نگاری‌های مکرر با کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی، پرداخته و همچنین در هفته گذشته یک سفر بی‌سابقه به داخل مرز این کشور برای دیدار با اون داشته است.

فضای انتقادی که این روزها باتوجه به سیاست‌های یکطرفه ترامپ در پیش گرفته شده است به خوبی گویای این است که اگرچه این رئیس‌جمهور تاجر آمریکا در حوزه اقتصادی و داخلی این کشور به گفته خودش تحول اساسی را ایجاد کرده است، اما رویکردهای وی در قبال مهاجران، خاورمیانه و بسیاری از معاهدات بین‌المللی که آمریکا در دوران ترامپ از آنها خارج شده است نظرات منفی را در کارنامه کاری وی از سوی مردم این کشور ثبت کرده است.

مردم آمریکا در پی حضور نیروهای نظامی آمریکا در مناطق مختلف جهان مجبور به تحمل سختی‌های بسیار از جمله پرداخت مالیات‌های سنگین هستند از این رو بدون شک باتوجه به تجربه دوران سختی چون جنگ ویتنام و عراق دیگر اجازه نخواهند داد تا ترامپ در تقابل با جمهوری اسلامی ایران از گزینه نظامی استفاده کند.

کاهش محبوبیت ترامپ به خوبی گویای این است که اگر سیاست‌ها و راهبردهای وی با تفکر افراد تندرو و افراطی چون ترامپ پیش رود رئیس‌جمهور منفعت‌طلب آمریکا باید قید تکیه دوباره بر مسند ریاست‌جمهوری آمریکا را بزند، چرا که مردم و بسیاری از گروه‌های سیاسی این کشور دیگر دنبال جنگ نیستند.

با نشانه‌ها و رویکردهای این روزهای ترامپ باید به روشنی گفت که این تاجر کهنه‌کار علی‌رغم اینکه در حوزه اقتصادی کارنامه قابل قبولی دارد، اما نتوانسته در حوزه جذب نظر مردم کشورش رویکرد قابل قبولی داشته باشد و نمره حداقلی را دریافت کرده باشد.

به نظر می‌رسد ترامپ از جمله روسای جمهور آمریکا خواهد بود که باید به یک دوره ۴ ساله ریاست‌جمهوری اکتفا کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا