کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی: اگر امثال آقای ظریف مانع نشوند ما قدرت بازدارندگیِ رژیم صهیونیستی را داریم.

خبرمهم: کوشکی، تحلیلگر سیاسی: اگر رژیم صهیونیستی تنبیه جدی نشود، شاهد گستاخی و دست درازی‌اش به خاک جمهوری اسلامی خواهیم بود.

کوشکی، تحلیلگر سیاسی: ما قدرت پاسخ شدید و بازدارنده به اسرائیل را داریم اما باید ببینیم که دولتمردان ما نیز اراده‌ی آن را دارند یا باز هم منتظر وعده‌های بی‌ثمری هستند که به آن‌ها داده می‌شود. 

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، محمد صادق کوشکی،  تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی گفت: اینکه ما امروز باید چه کنیم را من به سخنان سید مقاومت بعد از شهادت شهید سلیمانی ارجاع می‌دهم که با تاکید گفتند اگر قرار است از آمریکا انتقام گرفته شود بایستی تمام منافع و پایگاه‌های آمریکا در منطقه زیر آتش قرار بگیرد تا آمریکا از منطقه برود ولی اگر اینگونه نشود ما شاهد اتفاقات تلخی در منطقه خواهیم بود. متاسفانه راهبرد درستی که سید مقاومت آن مقطع در سال ۹۸ ارائه دادند محقق نشد و ما شاهد اتفاقات تلخ در منطقه بودیم و هستیم که یکی از همین اتفاقات تلخ شهادت خودِ سید حسن نصرالله بود.

وی ادامه داد: الان هم ما در همان فضا قرار گرفتیم. اگر رژیم صهیونیستی بابت چنین جنایتی به صورت جدی تنبیه نشود، از این به بعد هم شاهد رخدادهای تلخ خواهیم بود تا‌جایی که حتی موجب گستاخی این رژیم و دست درازی‌اش به خاک جمهوری اسلامی شود. بنابراین اگر می‌خواهیم این نوع اتفاقات تلخ رخ ندهد و شاهد قطع شدن زنجیره تروریسمِ رژیم صهیونیستی باشیم، چاره‌اش یک تنبیه شدید و بازدارنده است. 

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا ایران توان پاسخ محکم و بازدارنده به رژیم صهیونیستی را دارد، تاکید کرد: ما قدرت پاسخ شدید و بازدارنده به اسرائیل را داریم اما باید ببینیم که دولتمردان ما نیز اراده‌ی آن را دارند یا باز هم منتظر وعده‌های بی‌ثمری هستند که به آن‌ها داده می‌شود. آقای ظریف در نیویورک به این موضوع اشاره کردند و به صراحت گفتند بعد از ترور هنیه در تهران از ما خواسته شد پاسخ ندهیم تا آتش‌بس در غزه رخ دهد. جالب است که در ادامه خود آقای ظریف گفت ما پاسخ ندادیم ولی آتش‌بس هم برقرار نشد. یعنی اگر امثال آقای ظریف مانع نشوند ما قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی را داریم. 

محمد صادق کوشکی،  تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه ما بیش از ۴ سال است که در جنگ با رژیم صهیونیستی هستیم، گفت: باید از دوستانی که توصیه می‌کنند بر خویشتن‌داری پرسید برداشتشان از جنگ چیست، مگر ما الان در جنگ نیستیم؟ ما بیش از ۴ سال است که در جنگیم. کسانی که دم از خویشتن داری می‌زنند معنی جنگ را نمی‌دانند. وقتی رژیم صهیونیستی در این ۴ سال گذشته بیش از ۱۳ نفتکش، کشتی تجاری و نطنز را هدف قرار داده و بیش از ۳۰ نفر از فرماندهان و بزرگان نظامی ما را به شهادت رسانده و به پایگاه‌های نظامی ما در خاک ایران حمله کرده، مگر جنگ نیست؟ دوستان منتظر چه اتفاقی هستند؟ این‌ها یا معنی جنگ را نمی‌دانند یا نفوذی‌های اسرائیل هستند.  

خروج از نسخه موبایل