روحی‌صفت، دیپلمات ارشد سابق ایران: حق‌آبه حق ماست/ اگر با حالت تضرع و نیاز به دنبال گرفتن حقمان باشیم، با روحیه‌ای که طالبان دارد، این حق حاصل نمی‌شود./ ما طالبان را به رسمیت نشناخته‌ایم.

خبرمهم: روحی‌صفت، دیپلمات ارشد سابق ایران: اگر ما با حالتی که از روی بی‌نیازی باشد با طالبان گفت‌وگو کنیم به نتیجه خواهد رسید.

روحی‌صفت، دیپلمات ارشد سابق ایران: حق‌آبه حق ماست و از نظر بین‌المللی هم قابل پیگیری است، ما بایستی فشارهای لازم را به طالبان بیاوریم اما امیدمان را از آن‌ها برداریم./ باید خودکفا باشیم تا از طریق آب‌های خلیج فارس، مصرف بهینه، تغییر الگوی مصرف و تغییر الگوی کشت بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و توسعه استان سیستان و بلوچستان را منوط به کشور دیگری نکنیم. 

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، محسن روحی‌صفت، دیپلمات ارشد سابق ایران در افغانستان به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در پاسخ به این سوال که آیا با دیپلماسی که دولت سیزدهم دارد مذاکرات با طالبان برای رها‌سازی آب به سمت ایران به نتیجه خواهد رسید یا خیر، گفت: خیر، با سیستمی که الان در کابل مستقر است و با این نوع ارتباطاتی که ما داریم به نتیجه نخواهد رسید. این هم خیلی مربوط به شرایط حاکم بر کابل نیست. اصولا وضعیت افغانستان وضعیتی نیست که بتوانیم روی آب خطاب کنیم. 

روحی‌صفت ادامه داد: حق‌آبه حق ماست و از نظر بین‌المللی هم قابل پیگیری است، ما بایستی فشارهای لازم را به طالبان بیاوریم اما امیدمان را از آن‌ها برداریم. 

باید خودکفا باشیم تا از طریق آب‌های خلیج فارس، مصرف بهینه، تغییر الگوی مصرف و تغییر الگوی کشت بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و با استفاده از همه این ابزارها توسعه استان سیستان و بلوچستان را منوط به کشور دیگری نکنیم. 

وی تاکید کرد: اگر ما با حالت تضرع و نیاز به دنبال گرفتن حقمان باشیم، با روحیه‌ای که طالبان دارد، این حق حاصل نمی‌شود، اما اگر با حالتی که از روی بی‌نیازی باشد با طالبان گفت‌وگو کنیم به نتیجه خواهد رسید. 

محسن روحی‌صفت، دیپلمات ارشد سابق ایران در افغانستان در پایان با اشاره به اینکه ایران، طالبان را به رسمیت نشناخته‌، گفت: ما طالبان را به رسمیت نشناخته‌ایم و در دنیا نه فقط سازمان ملل بلکه هیچ کشوری حتی پاکستان نیز طالبان را به رسمیت نشناخته. تماس و ارتباط نیز متفاوت از به رسمیت شناختن است.

خروج از نسخه موبایل