بین المللی

حملات موشکی سپاه به تلافی اقدامات تروریستی در کرمان

خبرمهم: فرجی‌راد، استاد ژئوپلیتیک و کارشناس مسائل بین‌المللی: ۳۰۰ نفر به طور متوسط در کرمان شهید و زخمی شدند و ایران نمی‌تواند این مسائل را نادیده بگیرد.

فرجی‌راد، استاد ژئوپلیتیک و کارشناس مسائل بین‌المللی: با‌توجه به گفته‌های امروز سخنگوی آمریکا، آمریکایی‌ها فقط حمله سپاه را محکوم می‌کنند و اقدام دیگری انجام نخواهند داد. /اقلیم از عراق خواسته که این حملات را محکوم کند اما خود اقلیم مقصر است و باید تکلیفش را روشن کند که می‌خواهد با ایران کار کند یا با دشمنان ایران.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، عبدالرضا فرجی‌راد، استاد ژئوپلیتیک و کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: حملات موشکی سپاه همانطور که اعلام شد بیشتر در ارتباط با عملیاتی تروریستی بود که با هدایت از خارج از کشور در کرمان انجام شد و طبیعتا ایران باید یک بررسی می‌کرد که ببیند اصل حمله کرمان از کجا بوده و انتقام بگیرد. همانطور هم که پیش‌بینی می‌شد بالاخره امریکا و اسرائیل و … نقشی در تحریک گروه‌های تروریستی برای حمله به کرمان داشتند و فضا برایشان ایجاد کردند. 

فرجی‌راد اضافه کرد: من فکر می‌کنم با‌توجه به اینکه امروز سخنگوی آمریکا اعلام کرد صدمه‌ای به کنسول‌گری و افراد آمریکایی وارد نشده، آمریکایی‌ها فقط حمله سپاه را محکوم می‌کنند و اقدام دیگری انجام نخواهند داد. طبیعتا آنچه در عراق اتفاق افتاده نتیجه اقدامات افرادی بوده که در داخل اقلیم با اسرائیل در ارتباط‌اند. در سوریه هم در ادلب گروه‌های تروریستی حضور دارند. این گروه‌ها هم می‌توانند با این قضیه پیوند داشته باشند و این پیوند هم قطعا بعد از بررسی‌هایی که توسط نیروهای امنیتی کشور صورت گرفته انجام گرفته و طبیعتا به آن‌ها هم صدماتی وارد شده و اگر هم بخواهند به این عملیاتشان ادامه دهند ایران هم به عملیات علیه آنان ادامه خواهد داد. 

این کارشناس مسائل بین‌المللی افزود: من فکر نمی‌کنم در‌خصوص حمله موشکی سپاه اتفاق خاصی به جز محکوم کردن برای ایران بیفتد. عراق نیز تا الان اقدامی نکرده اما اقلیم از عراق خواسته که این حملات را محکوم کند و حتی اقلیم اینبار کمی در به کارگیری الفاظ تند پیشروی کرده و گفته از متحدین اقلیم می‌خواهیم که جواب ایران را بدهد. این حرکت مناسب نیست. چون خود اقلیم مقصر این اتفاق است و نباید افراد، گروه یا دولت‌هایی را در کنار مرز ایران مستقر کند که با ایران دشمنی دارند یا امنیت ملی ایران را به خطر می‌اندازند. 

عبدالرضا فرجی‌راد، استاد ژئوپلیتیک و کارشناس مسائل بین‌المللی در پایان تاکید کرد: ۳۰۰ نفر به طور متوسط در کرمان شهید و زخمی شدند و ایران نمی‌تواند این مسائل را نادیده بگیرد. اقلیم هم اگر بخواهد این روند را ادامه دهد رابطش با ایران تیره‌تر خواهد شد. در‌حال حاضر هم روابط خوبی با ایران ندارند و با این شرایط اقلیم بیشتر ضرر می‌کند. بنابر‌این اقلیم باید تکلیفش را روشن کند که می‌خواهد با ایران کار کند یا با دشمنان ایران. بالاخره چه در زمان جمهوری اسلامی و چه قبل از آن روابط خوبی بین ایران با اقلیم وجود داشت اما با اقداماتی که اقلیم در‌حال حاضر انجام می‌دهد امنیت خودش را هم به خطر می‌اندازد. در‌خصوص حملات موشکی سپاه هم همانطور که در ابتدا گفتم، رسما توسط ایران اعلام شد که به تلافی اقدامات تروریستی بود که در داخل ایران انجام شد. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا