بین المللی

روسیه می‌تواند در آرامش میان باکو و ایروان ایفای نقش کند

خبرمهم: وزیر امور خارجه آمریکا گفت که روسیه می‌تواند در ایجاد آرامش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ایفای نقش بپردازد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که روسیه می‌تواند در ایجاد آرامش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ایفای نقش بپردازد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که مسکو می‌تواند در راستای ایجاد آرامش میان باکو و ایروان به ایفای نقش بپردازد.

وی در ادامه مدعی شد که واشنگتن نگران است که روسیه به تشدید تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بپردازد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت اگر روسیه از نفوذ خود برای متوقف کردن خشونت و ایجاد صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان استفاده کند، اقدام مثبتی خواهد بود.

شب گذشته درگیری‌های شدیدی میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان صورت گرفت و ارمنستان از ادامه پیشرویهای نظامیان جمهوری آذربایجان به سمت خاک خود خبر داد. به دنبال این تحرکات، رسانه‌های جمهوری آذربایجان از توافق ایروان و باکو برای برقراری آتش بس از ۹:۱۵ صبح به وقت محلی خبر داده‌اند.

خبرگزرای «ریانووستی» به نقل از منابع جمهوری  آذربایجان گزارش کرد که  آتش بس از ساعتی پیش اجرایی شده است. طی ساعات گذشته روسیه، فرانسه و ایالات متحده نسبت به تشدید درگیریهای دوباره میان نظامیان ارمنی و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرده بودند.

منابع رسمی ارمنستان همچنین از تماس تلفنی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری ایران و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به دنبال تحولات نظامی شب گذشته میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند.خبرگزاری ارمنستان نوشت، پاشینیان روز سه شنبه با رئیس جمهور ایران تماس تلفنی داشت.

به گفته دفتر نخست وزیرارمنستان، آیت الله رئیسی در این تماس تلفنی جنگ جدید در قفقاز جنوبی را غیرقابل قبول دانسته و گفت که ایران با دقت تحولات قفقاز را دنبال می‌کند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا