بین المللی

تداوم اقدامات مخرب تل آویو در قدس شرقی

خبرمهم: صبح امروز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی طبق معمول به مناطقی از کرانه باختری حمله کردند و مبارزان فلسطینی هم به مقابله با آنها پرداختند.

صبح امروز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی طبق معمول به مناطقی از کرانه باختری حمله کردند و مبارزان فلسطینی هم به مقابله با آنها پرداختند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به منطقه «رفیدیا» در شهر نابلس یورش بردند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به محله مذکور در شهر نابلس با جوانان فلسطینی درگیر شدند و مبارزان فلسطینی به سوی نظامیان صهیونیست تیراندازی کردند. نظامیان صهیونیست به منزلی در محله «رفیدیا» حمله کردند و دوربین های نظارتی را توقیف کردند و اثاثیه منزل را هم تخریب کردند. این نظامیان همچنین «ابراهیم ابوغضیب» آزاده فلسطینی را مجددا بازداشت کردند.

همچنین در درگیری های بامداد امروز فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در روستای «صیدا» در شمال طولکرم، یک فلسطینی زخمی شد.منابع فلسطینی اعلام کردند که «لیث الاشقر» اسیر آزاده فلسطینی در این درگیری‌ها به ضرب گلوله زخمی شده است. نظامیان اشغالگر به چندین منطقه دیگر از جمله در شهر «الخلیل» نیز یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند.

صهیونیست ها شب گذشته هم چند جوان فلسطینی را در شهرک «سلوان» در جنوب مسجد الاقصی بازداشت کردند. نظامیان رژیم صهیونیستی تقریبا همه روزه به شهرهای نابلس و جنین حمله می کنند تا مبارزان فلسطینی بازداشت یا به شهادت برسانند و مبارزان فلسطینی هم با آنها درگیر می‌شوند.

محدودیت های نظامیان صهیونیست برای نمازگزاران فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس مانع از حضور نمازگزاران در مسجدالاقصی شدند.

از سوی دیگر «عزیز دویک» رئیس شورای قانون گذاری فلسطین تمام مناطق اشغالی فلسطین را به حضور در مسجد الاقصی برای اقامه نماز جمعه امروز دعوت کرد.

دویک تاکید کرد حمایت از مسجد الاقصی بر هر زن و مرد مسلمان واجب بوده و باید آن را از لوث سوء استفاده کنندگان و برهنگان اشغالگر غاصب پاک کرد.

وی ضمن تاکید بر حضور تمام فلسطینیان در مسجد الاقصی افزود: ما باید از مسجد الاقصی حمایت کرده و به دنبال حضور هرچه بیشتر برای اقامه نماز در آن باشیم چرا که خداوند آن را قبله اول مسلمانان قرار داده و اقامه هر نماز در آن معادل ۵۰۰ نماز در خارج از آن است.

رئیس شورای قانون گذاری فلسطین ضمن اشاره به لزوم حمایت از حافظان شبانه روزی مسجد الاقصی سکوت عربی و اسلامی در قبال حملات مکرر به این مکان مقدس را محکوم نموده و تاکید کرد کشورهایی که رابطه خود با اسرائیل را عادی سازی کردند پاداش خود را با تعرض و به سخره گرفتن مسجد الاقصی دریافت کردند.

وی همچنین سکوت رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین و نهادهای رسمی آن را محکوم کرده و گفت: رهبران کنونی دیگر صلاحیت نداشته چرا که تنها پُر کردن جیب‌ها و سرقت اموال مردم برای آنها اهمیت دارد.

رئیس شورای قانون گذاری تاکید کرد تنها راه خروج از وضعیت کنونی اتحاد نهادهای رسمی و پایان دادن به یکجانبه گرایی از طریق انتخابات و صندوق رای است و ملت فلسطین در نهایت تمام فاسدان را محاکمه خواهد کرد.

واکنش خطیب مسجدالاقصی به هتاکی صهیونیستها به مسجدالاقصی

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی اعلام کرد بی حرمتی به مسجد الاقصی با لباس‌ ناشایست اوج تحریک احساسات مسلمانان است.

صبری تاکید کرد این تصاویر در هیچ مکان عبادی دیگری یافت نمی‌شود و این زن بدحجاب اگر از حمایت نیروهای اشغالگر برخوردار نبود جرأت ورود به مسجد الاقصی را نداشت.

وی همچنین نسبت به افزایش خطرات نسبت به این مکان مقدس در سایه سکوت کشورهای عربی و اسلامی هشدار داد.

از سوی دیگر «محمد حماده» سخنگوی حماس در شهر قدس تاکید کرد :ورود شهرک نشینان افراطی با لباس ناشایست به مسجد الاقصی مبارک اقدامی تحریک آمیز و تجاوز به حریم اماکن عبادی و هدف قرار دادن هویت پاک اسلامی در این شهر مقدس است.تصاویر منتشر شده از این زن در محوطه‌های مسجد الاقصی جنایت جدید اشغالگران بوده که در راستای بی حرمتی و تقسیم زمانی و مکانی این مسجد انجام شده است.

حماده ادامه داد: مسئولیت کامل این اتفاق بر عهده اشغالگران بوده و مقاومت ملت فلسطین هزینه آن را به دشمن تحمیل خواهد کرد و هرگز در برابر آن سکوت ننموده و به این جنایات انجام شده در حق مسجد الاقصی واکنش نشان خواهد داد.

سخنگوی حماس در شهر قدس اشغالی همچنین مردم و حافظان مسجد الاقصی را به اقدام لازم در راستای جلوگیری از تکرار این گونه اقدامات تحریک آمیز و تقویت حضور در مسجد الاقصی فراخواند.

«ناجح بکرات» مدیرکل اوقاف اسلامی قدس نیز تاکید کرد واکنش مورد انتظار در برابر تحریکات صهیونیستی در مسجد الاقصی وحدت موضع عربی و اسلامی در قبال مساله فلسطین و تدوین رویکردی برای آزادی و اخراج اشغالگران است.

وی افزود جسارت به حریم مسجد الاقصی و نقض قداست آن و حضور در این مکان مقدس به عنوان یک مکان گردشگری خواست مقامات اشغالگر صهیونیست است.

«اسماعیل رضوان»: حماس و جهاد جداشدنی نیستند

«اسماعیل رضوان» از رهبران حماس شرکت کننده در جشنوار جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر وحدت میادین و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی افزود: حماس و جهاد جداشدنی نیستند.

رضوان بر وحدت خون و سلاح و شکست دادن اشغالگران در تحقق اهدافشان تاکید کرد و مقاومت را کوتاه ترین و بهترین راه آزادی مسجدالاقصی و اسیران فلسطینی دانست.

پیام جشنواره جهاد به اشغالگران

از سوی دیگر «اشرف الغلیظ» تحلیلگر امور بین الملل با اشاره به برگزاری جشنواره «وحدت میادین؛ به سوی قدس»، آنرا دارای پیام دانست.

وی افزود: اولین پیام خطاب به دشمن صهیونیست است که اوایل ماه جاری میلادی دست به ترور فرماندهان مقاومت در غزه زد و نیز جنگی ۵۵ ساعته علیه ملت ما راه انداخت. پیام «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روشن بود که جنبش جهاد تسلیم نخواهد شد و در برابر حملات دشمن صهیونیست دست بسته نخواهد ماند

این تحلیلگر گفت: پیام دوم درباره اقدام ملی مشترک و وحدت گروه‌های مقاومت بود. از سویی مشارکت گسترده در این جشنواره وحدت میادین گواه بر حمایت مردمی قوی از مقاومت است و اینکه مردم فلسطین مقاومت را رها نکرده است و روز به روز بر محبوبیت جهاد اسلامی نزد ملت فلسطین افزوده می شود. برگزاری این جشنواره گواه بر این است که مقاومت تنها راه برای بیرون راندن اشغالگران است.

تداوم اقدامات مخرب تل آویو در قدس شرقی

«تور وینسلند » هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه تاکید کرد که تمامی شهرک‌های صهونیست‌نشین واقع در اراضی اشغالی، به موجب قوانین بین‌المللی غیرقانونی بوده و مانعی بزرگ بر سر راه صلح به شمار می‌روند.

وی در جلسه شورای امنیت پیرامون اوضاع خاورمیانه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی ماه گذشته ۷۸ ساختمان مسکونی متعلق به فلسطینیان را در منطقه «ج» و ۱۸ ساختمان را هم در قدس شرقی تخریب کرده که به موجب آن حدود ۱۰۳ نفر از جمله ۵۰ کودک آواره و بی‌سرپناه شدند.

وینسلند اظهار داشت که رژیم صهیونیستی هر بار به بهانه عدم دریافت مجوز ساخت که تقریبا دریافت آن امری غیرممکن است، خانه های فلسطینیان را تخریب می کند.

وی خواستار پایان بخشیدن به تخریب خانه های فلسطینیان و آواره کردن آنان و تصویب طرح هایی شد که به موجب آن فلسطینیان بتوانند خانه های خود را احداث کرده و نیازهای خود را تامین کنند.

تداوم تحرکات تل آویو برای یهودی سازی قدس

این در حالی است که اشغالگران صهیونیست همچنان به اقدامات خود برای یهودی سازی قدس اشغالی ادامه داده و در همین راستا پروژه‌های شهرک سازی خود را به شکل بی سابقه‌ای تسریع نموده تا روستاهای این شهر را تقطیع و در نهایت نابود کنند.

« زیاد حموری» متخصص در امور قدس در این خصوص می‌گوید: شهرک سازی در قدس مداوم بوده و اشغالگران روند محدود سازی اهالی این شهر از طریق پروژه‌های شهرک سازی را ادامه می‌دهند.

حموری تاکید کرد پروژه خیابان بزرگ «آریل شارون» با هدف ارتباط دادن برخی شهرک‌ها به یکدیگر و ادامه تقطیع شهرها و روستا‌های قدس و اقدام برنامه ریزی شده با هدف از میان بردن اهالی این شهر انجام می‌شود.

وی افزود پروژه خیابان «آریل شارون» از دهه ۹۰ قرن گذشته میلادی در دستور کار اشغالگران قرار داشته که از چندی پیش روند تکمیل آن آغاز شده است.

حموری ادامه داد اشغالگران صدها دونم از اراضی روستای «ابودیس، العیزریه و السواحره الغربیه» را برای احداث این پروژه مصادره کردند و این اتفاق در میان سکوت مقامات رسمی فلسطینی، عربی و اسلامی رخ داده است.

این درحالی است که روزنامه صهیونیستی« اسرائیل هایوم» در گزارشی اعلام کرد مقامات رژیم اشغالگر ده‌ها خانواده یهودی اوکراینی که از جنگ این کشور فرار کرده‌اند را در ۶ ماهه اخیر در شهرک‌های کرانه باختری اسکان داده‌اند.

این روزنامه به نقل از «شلومو نعمان» رئیس شورای شهرکی «عتصیون» در جنوب کرانه باختری اعلام کرد: بیش از ۵۰ خانواده یهودی اوکراینی در این شهرک اسکان داده شده‌اند.ما مرکزی برای استقبال از آنها در شهرک‌ها ایجاد و ده‌ها واحد آپارتمانی اجاره کرده‌ایم و افراد را از فرودگاه به طور مستقیم مورد استقبال قرار می‌دهیم.

بر اساس آمارهای ارائه شده اسرائیلی در کشور اوکراین حدود ۴۳۳۰۰ نفر خود را یهودی معرفی کرده‌اند. همچنین پژوهش جمعیتی انجام شده در سال ۲۰۲۰ در مورد یهودیان اروپا نشان می‌دهد ۲۰۰ هزار خانواده بر اساس قانون بازگشت یهودیان و نزدیکان آنها شرایط لازم برای انتقال به اراضی اشغالی را دارند.

آمارهای ارائه شده از سوی «صلح اکنون» حاکی از آن است که حدود ۷۰۰ هزار شهرک نشین در ۱۴۵ شهرک بزرگ رسمی بر اساس قوانین اسرائیلی و ۱۴۰ شهرک غیر رسمی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی زندگی می‌کنند.

لازم به ذکر است سازمان ملل متحد و اکثریت مجامع بین المللی شهرک‌های کرانه باختری را غیر قانونی دانسته و احداث آنها را در تعارض با توافقات و قطعنامه‌های بین المللی توصیف می‌کنند.

تداوم اقدامات مبارزاتی اسیران فلسطینی علیه صهیونیست‌ها

اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند در اقدامی کمیته‌های سازمانی از تمام گروه‌‌ها در زندان‌های مختلف را از یکشنبه آینده منحل کرده و این مساله سبب می‌شود اداره امور زندان‌های این رژیم با اسرا به عنوان افراد مستقل مواجه شود.

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل همچنان در اعتراض به قوانین اداره امور زندان‌ها به اقدامات مبازراتی خود ادامه داده و از بندهای زندان خارج شده و در حیاط اعتصاب خواهند کرد.

کمیته عالی اضطراری اسرا نیز در پی افزایش تنش و فشار اداره امور زندان‌ها فلسطینیان را به اقدامات حمایتی از اسرا در روز آینده از طریق اختصاص خطبه‌های نمار جمعه به بیان مشکلات آنان دعوت کرد.

در راستای همین محدودیت‌ها مسئولان زندان نفحه سلول‌های اسرای جنبش جهاد اسلامی را مسدود نموده و آنان را از هواخوری منع کرده است و این روند تاکنون ادامه داشته و بر اساس اعلام کمیته امور اسرا چنین اقدامی در زندان «النقب» نیز توسط مقامات اسرائیلی برای افزایش تنش انجام شده است.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد اسرا روزهای دوشنبه و چهارشنبه را برای تمرکز بر اجرای اقدامات مبارزاتی اختصاص داده و در سپتامبر آینده به اعتصاب غذا با مشارکت تمام گروه‌های فلسطینی منتهی خواهد شد.

بر اساس اعلام باشگاه اسرا اعتصاب غذا منوط به رفتار و موضع اداره امور زندان‌ها بوده و در صورت ادامه یافتن برخی اقدامات محدود کننده آنان علیه اسرا آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است هم اکنون ۴۵۵۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که در میان آنها ۱۳۱ اسیر زن و ۱۷۵ کودک وجود دارد و بیش از ۷۰۰ نفر از آنها به صورت بازداشت موقت در زندان هستند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا