بین المللی

پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارائه خواهیم کرد

خبرمهم: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت برای احیای برجام، ایران باید «مطالبات فرعی» خود را کنار بگذارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ند پرایس روز دوشنبه _بیست‌وچهارم مردادماه_ در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ایالات متحده نقطه نظرات خود در خصوص پیش‌نویس نهایی اتحادیه اروپا بر سر احیای برجام را به طور خصوصی و مستقیم به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد رساند.

پرایس تصریح کرد: تنها راه برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای با ایران این است که تهران «مطالبات فرعی» خود را کنار بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: برجام تنها درباره برنامه هسته‌ای ایران است و ما آماده‌ایم تا تنها بر سر همین مسئله مذاکره کنیم.

وی در ادامه گفت: اگر ایران نتواند بازگشت به برجام را بپذیرد، آمریکا آماده اعمال تحریم خواهد بود.

این درحالی است که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید: آمریکایی‌ها در پشت پرده پیام می‌دهند که در آستانه انتخابات (کنگره) هستیم، مشکل بنزین داریم، در حوزه انرژی مشکل داریم و کمک کنید. ایران هم به گفته وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده که شرط رسیدن خط پایان مذاکرات وین واقع‌بینی و انعطاف طرف مقابل است.

وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما در همه مراحل مذاکره در موضوعاتی که می‌توانستیم انعطاف نشان دهیم، نشان دادیم. آمریکا به خوبی می‌فهمد چقدر انعطاف نشان دادیم و حسن نیت خود را در رسیدن به توافق نشان دادیم، الان نوبت انعطاف طرف آمریکایی است.

وی افزود: اگر واکنش آمریکا به پاسخ ایران با واقع‌بینی و انعطاف همراه باشد، در نقطه توافق خواهیم بود و اگر آمریکا به تکرار مصیبت‌های داخلی خود بپردازد و بخواهد امتیاز بگیرد و انعطاف نشان ندهد، باید بیشتر گفت‌وگو کنیم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا