بین المللی

چین: مذاکرات احیای برجام در مقطع حساسی قرار دارد / آمریکا سیاست «فشار حداکثری» را اصلاح کند

خبرمهم: ژائو لی‌جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اقدامات آمریکا علیه مذاکرات گفت: « آمریکا باید سیاست نادرست «فشار حداکثری» را به طور کامل اصلاح کند و فعالانه به خواسته‌های مشروع و منطقی طرف ایرانی پاسخ دهد.»

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ژائو لی‌جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اقدامات آمریکا علیه مذاکرات گفت: « آمریکا باید سیاست نادرست «فشار حداکثری» را به طور کامل اصلاح کند و فعالانه به خواسته‌های مشروع و منطقی طرف ایرانی پاسخ دهد.»

ژائو لی‌جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی خود درباره برجام گفت: «در حال حاضر، مذاکرات احیای برجام در مقطع حساسی قرار دارد. همه طرف‌ها باید برای رسیدن به اجماع در مورد موضوعات باقی‌مانده تلاش کنند.»

وی همچنین با اشاره به بدعهدی آمریکا افزود: «آمریکا نیز باید سیاست نادرست «فشار حداکثری» را به طور کامل اصلاح کند و فعالانه به خواسته‌های مشروع و منطقی طرف ایرانی پاسخ دهد. در این صورت در آینده‌ای نزدیک گفت‌وگوها منجر به نتیجه خواهند شد.»

دولت آمریکا در اقدامی جدید ۶ شرکت و یک کشتی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم‌ قرار داده است. به دنبال تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه چند شرکت به بهانه ارتباط با ایران، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به استفاده از تحریم‌ها علیه ایران تا زمانی که آمادگی بازگشت به توافق هسته‌ای نباشد، ادامه خواهیم داد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: ما تحریم ‌هایی را علیه نهادهایی که در حال مبادله نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران هستند، اعمال کردیم. تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش در چارچوب بازگشت متقابل به برجام شود، از اختیارات خود برای هدف قرار دادن صادرات این محصولات استفاده خواهیم کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا