بین المللی

صدور مجوز خروج برای خدمه ایرانی هواپیمای توقیف شده در آرژانتین

خبرمهم: اجازه خروج ۱۲ نفر از خدمه ونزوئلایی و ایرانی هواپیمای باری متعلق به ونزوئلا که چندی پیش در آرژانتین توقیف شده بود، صادر شد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند آرژانتین اجازه خروج ۱۲ نفر از خدمه ایرانی و ونزوئلایی هواپیمای توقیف شده کشورمان در «بوینس‌آیرس» را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فدریکو ویلنا، قاضی فدرال آرژانتینی که اجازه خروج ۱۲ نفر از خدمه را صادر کرده، می‌گوید هفت نفر از ۱۹ نفر همچنان باید در آرژانتین بمانند. از این هفت نفر، سه نفر ونزوئلایی و چهار نفر ایرانی هستند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، گفتنی است هواپیمای باری که یکسال پیش توسط ونزوئلا از شرکت هواپیمایی «ماهان» خریداری شده، ششم ژوئن امسال در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین فرود آمد و توقیف شد. ۱۹ تن از خدمه این هواپیما از آن زمان با منع خروج از کشور مواجه شدند. این هواپیما در حال حاضر متعلق به شرکت Conviasa ونزوئلا است که تحت تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد.

آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، در مصاحبه‌ای ادعا‌های مطرح شده درخصوص هواپیمای ونزوئلایی را تکذیب کرده و اعلام کرد چندی پیش یک هواپیمای باری با خدمه ایرانی و ونزوئلایی به دلیل «مشکلات سوخت رسانی» زمینگیر شده بود.

ده روز پیش هم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از نماینده دیپلماتیک آرژانتین در تهران خواست تا «سریعا» ممنوعیت خروج پنج خدمه ایرانی از آرژانتین لغو شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا