بین المللی

تسلیحات نظامی اوکراین به دست تروریست ها می افتد؟!

خبرمهم: پلیس اروپا ( یورو پل) نشانه‌هایی از قاچاق اسلحه از اوکراین را اعلام کرده و درباره افتادن این تسلیحات به دست جنایتکاران و تروریست‌ها هشدار داد. ( یورو پل) نشانه‌هایی از قاچاق اسلحه از اوکراین را اعلام کرده و درباره افتادن این تسلیحات به دست جنایتکاران و تروریست‌ها هشدار داد.

پلیس اروپا ( یورو پل) نشانه‌هایی از قاچاق اسلحه از اوکراین را اعلام کرده و درباره افتادن این تسلیحات به دست جنایتکاران و تروریست‌ها هشدار داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از “ان تی وی” آلمان، پلیس اروپا ( یورو پل) نشانه‌هایی از قاچاق اسلحه از اوکراین را کشف کرده است.

“جان اوپ ژن اوورث”، سخنگوی یوروپل در لاهه در برابر رسانه‌ها این مسئله را تایید کرد که مواردی از تجارت در بازار سیاه سلاح گرم و کالاهای نظامی وجود دارد. به گفته وی، بازرسان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز نشانه‌هایی از تجارت سلاح های نظامی سنگین را دیده‌اند. این سخنگو گفت: این خطر وجود دارد که این تسلیحات به دست جنایتکاران سازمان یافته یا تروریست‌ها بیفتند.

ابتدا SWR در مورد این مسئله گزارش داد و به یک سند محرمانه از یوروپل اشاره کرد. این رسانه با استناد به این سند محرمانه و گفته‌های بازرسان نوشت: شبکه های جنایی در منطقه فعال هستند و قصد دارند مقادیر قابل توجهی سلاح گرم و مهمات از جمله سلاح‌های نظامی را قاچاق کنند.

سخنگوی یوروپل از خطرات نگران کننده در این باره صحبت کرد. به گفته وی، مشاهده شده که افرادی با سلاح گرم از اوکراین خارج می شدند. بر این اساس همچنین این نگرانی وجود دارد که اسلحه و مهمات در امتداد مرز ذخیره می‌شود تا به اتحادیه اروپا قاچاق شود. سلاح‌های نظامی نیز پس از جنگ در یوگسلاوی سابق در دهه ۱۹۹۰ قاچاق شد.

غربی‌ها از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین مقادیر زیادی تسلیحات سبک و سنگین را به اوکراین ارسال کرده‌اند که ایالات متحده رهبری این روند را بر عهده داشته است. کارشناسان همواره درباره خطر افتادن این تسلیحات در دستان تروریست‌ها و گروه‌های جنایتکار هشدار داده‌اند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا