بین المللی

آینده دوج کوین چه خواهد شد؟

خبرمهم: با خروج ایلان ماسک از خرید توییتر، آینده این رسانه اجتماعی نامشخص است. روز جمعه، ایلان ماسک، میلیاردر و با نفوذترین دوستدار دوج کوین، فاش کرد که به دلیل اینکه پلتفرم رسانه اجتماعی به شرایط قراردادی در ارائه داده‌های مربوط به فعالیت هرزنامه در این پلتفرم عمل نکرده است، از قرارداد خرید توییتر خارج می‌شود.

با خروج ایلان ماسک از خرید توییتر، آینده این رسانه اجتماعی نامشخص است. روز جمعه، ایلان ماسک، میلیاردر و با نفوذترین دوستدار دوج کوین، فاش کرد که به دلیل اینکه پلتفرم رسانه اجتماعی به شرایط قراردادی در ارائه داده‌های مربوط به فعالیت هرزنامه در این پلتفرم عمل نکرده است، از قرارداد خرید توییتر خارج می‌شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  بر اساس گزارش رویترز، تیم حقوقی ماسک در پرونده‌ای گزارش کرده است: «توئیتر مفاد متعدد این توافقنامه را نقض می‌کند، به نظر می‌رسد اظهارات نادرست و گمراه کننده‌ای را ارائه کرده است که آقای ماسک هنگام انعقاد قرارداد خرید توییتر به آنها اعتماد کرده است».

شایان ذکر است که این معامله یکی از جنجالی ترین معاملات امسال بوده است. زیرا مدت زیادی طول کشید تا هیئت مدیره توییتر با فروش آن موافقت کند. با این حال، ماسک در ماه مه فاش کرد که این معامله را تا زمانی که شرکت توییتر، اطلاعاتی را که در مورد فعالیت هرزنامه‌ها در پلتفرم خود دارد، تحویل ندهد، به حالت تعلیق در می‌آورد. ماسک فاش کرد که او با این ادعای شرکت که ربات‌های اسپم کمتر از ۵ درصد از کاربران را تشکیل می‌دهند، مشکوک است و احتمالاً این شرکت داده‌ها را نادرست معرفی کرده است. در این راستا او گفت؛ “به نظر می‌رسد توییتر به‌طور چشمگیری نسبت اکانت‌های هرزنامه را که در تعداد کاربران فعال نشان داده شده‌اند، کمتر نشان می‌دهد”. النور ترت (Eleanor Terrett)، گزارشگر فاکس بیزینس (Fox Business)، در توییتی که این بیانیه را به ماسک نسبت می‌دهد و سعی کرد توضیح دهد که چرا این شرکت هنوز اطلاعات مورد نیاز را ارائه نکرده است، نوشت: “توییتر درخواست‌های اطلاعات بیشتر را نادیده گرفته یا رد کرده است”.

لازم به ذکر است که معامله معلق ایلان ماسک با توییتر، از قیمت سهام این پلتفرم رسانه اجتماعی در این دوران ریزشی برای سهام فناوری که دارایی‌های پرخطر محسوب می‌شوند، حمایت کرده است. در نتیجه، کارشناسان انتظار دارند که سهام پس از آخرین اعلامیه سقوط کند. در همین حال، توییتر فاش کرده است که قصد دارد ماسک را به دادگاه بکشاند. در واقع هیئت مدیره توییتر متعهد به بستن معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است و قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه بین آن‌ها دنبال کند. برت تیلور (Bret Taylor)، رییس هیئت مدیره توییتر، در توییتی نوشت: “ما مطمئن هستیم که در دادگاه سلطنتی دلاور (Delaware Court of Chancery) پیروز خواهیم شد”.

قابل ذکر است که این معامله بر حرکات قیمت پروژه محبوب دوج کوین نیز تأثیر گذاشته است. اعلام نزدیک‌تر شدن معامله اغلب باعث افزایش قیمت کوین‌های آن می‌شد، زیرا سرمایه‌گذاران حدس می‌زدند که رمز ارز دوج کوین را به عنوان ارزی در پلتفرم برای انعام ویژگی‌هایی مانند بیت‌کوین ادغام می‌کند، چیزی که گزارش‌ها حاکی از آن است که ماسک در جلسه‌ای با هیئت مدیره توییتر به آن اشاره کرده بود.

اما با توجه به اظهارات دیروز ایلان ماسک، مبنی بر انصراف از خرید توییتر، تا کنون دوج کوین نسبت به بالاترین رقم ۰.۰۷۳۰۱ دلاری که دیروز تشکیل شده بود، ۵ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر در صرافی های اصلی با ۰.۰۶۹۴۹ دلار مبادله می‌شود. همچنان انتظار می‌رود که این ریزش ادامه دار باشد، البته باید منتظر نتایج نهایی این معامله و تصمیمات ایلان ماسک باشید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا