بین المللی

اختلال وسیع در اینترنت و شبکه سراسری موبایل در کانادا

خبرمهم: اختلال فنی جدی در شرکت راجرز، از بزرگترین فراهم‌کنندگان خدمات تلفن همراه و اینترنت در کانادا، موجب قطعی گسترده تلفن‌های همراه، اینترنت، خدمات بانکی و حتی اختلال در بیمارستان‌ها شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، آن طور که عصر جمعه – هشتم ژوئیه – گزارش شد حتی شرکت‌های دولتی کانادا که از خدمات اینترنتی راجرز استفاده می‌کردند هم با اختلال روبرو شده‌اند.

شرکت راجرز گفته در حال بررسی و تلاش برای حل این اختلال سراسری است.

هنوز علت اصلی بروز این اختلال مشخص نشده است اما این دومین بار است که طی ۱۵ ماه گذشته چنین اختلالی در خدمات شرکت راجرز روی می‌دهد.

این قطعی حدود ساعت چهار و نیم عصر به وقت شرق کانادا و آمریکا روی داد و به یک باره ترافیک استفاده از اینترنت در سراسر کانادا کاهش جدی یافت.

از هر سه کانادایی یکی خدمات تلفن همراه خود را از شرکت راجرز دریافت می‌کند و میلیون‌ها نفر در این کشور اینترنت و تلویزیون کابلی خود را هم از این شرکت می‌گیرند.

پلیس تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، در توییتر اعلام کرده کاربران از مشکل در استفاده از خطوط اورژانس خبر داده‌اند هر چند به گفته پلیس تورنتو این سرویس‌ها وصل و «کاملا برقرارند».

پلیس اوتاوا، پایتخت، در توییتر از مردم خواسته «اگر تماس شما قطع شد، دوباره تلاش کنید یا به جای موبایل از خط تلفن ثابت و یا موبایلی از یک شرکت دیگر (به غیر راجرز) تماس بگیرید».

این قطعی همچنین دفاتر پستی، دادگاه‌ها و سیستم خرید بلیط حمل و نقل شهری را هم مختل کرده است.

در تورنتو از کارمندان ذخیره و نیروهای آماده‌باش «شبکه سلامت اسکاربرو» که متولی بیمارستان‌های تورنتو است خواسته شده به محل کار خود مراجعه کنند و تا زمان برطرف شدن این اختلال در محل خدمت خود بمانند.

در استان کبک، یک جلسه دادگاه مهم و جنجالی مختل شده است. در شهر مونترال این استان، دادگاه رسیدگی به پرونده پیتر نیگارد، غول دنیای مد و لباس، به علت آن که ارتباط ویدیویی مقام‌های زندان با صحن دادگاه قطع شد، قاضی جلسه را ناتمام گذاشت.

در سطح شهر هم کسانی که طاقت جداماندگی از اینترنت را نداشتند یا در میانه کار و ارتباطی مهم مانده بودند برای وصل شدن به اینرتنت به کافه‌هایی که از شبکه‌ای به غیر از راجرز اینترنت داشتند، پناه بردند.

یک مشتری قهوه فروشی زنجیره‌ای استارباکس در تورنتو گفته دهها نفر با گوشی و لپ‌تاپ به استارباکسی که او به آنجا رفته بود آمده‌اند تا بلکه از وای‌فای رایگان استارباکس بهره ببرند.

این دومین بار است که راجرز با چنین اختلال فنی سراسری روبرو می‌شود. ماه آوریل سال گذشته هم بسیاری از مشتریان این شرکت مخابراتی از اختلال در دسترسی به اینترنت و تلفن‌های همراه خبر داده بودند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا