بین المللی

کاخ سفید: اوکراین دیگر نمی‌تواند اراضی خود را از روسیه پس‌بگیرد

خبرمهم: ارزیابی‌های دولت بایدن نشان می‌دهد اوکراین دیگر قادر نیست اراضی خود را از روسیه بازپس گیرد و ولودیمیر زلنسکی باید کوچک شدن کشورش را بپذیرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از تارنمای شبکه خبری “سی‌ان‌ان”، ارزیابی دولت «جو بایدن» نشان می‌دهد که اوکراین نمی‌تواند اراضی خود را از روسیه بازپس گیرد.

مقام های آمریکایی اعلام کرده‌اند که کاخ سفید دیگر مطمئن نیست اوکراین بتواند مناطقی را که اکنون در کنترل نیروهای روسیه است، بازپس گیرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد مشاوران «جو بایدن» بحث بر سر اینکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین باید تعریف خود را از “پیروزی” تغییر دهد، شروع کرده و معتقدند وی باید با کوچک‌شدن کشورش کنار بیاید.

چند مقام نزدیک به کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفتند این ارزیابی بدبینانه به این معنا نیست که واشنگتن، اوکراین را برای دادن امتیازات رسمی ارضی به روسیه تحت فشار قرار خواهد داد.

یکی از دستیاران کنگره در این خصوص به سی‌ان‌ان گفت: اینکه اوکراین بتواند مناطق اشغال شده توسط روسیه را پس بگیرد تا حد زیادی، به میزان حمایت ما از آنها بستگی دارد.

وی افزود اوکراین از آمریکا خواسته‌است دستکم ۴۸ سامانه پرتاب راکت چندگانه در اختیارش بگذارد، اما پنتاگون تا به امروز تنها قول ارسال هشت سامانه را داده‌است.

براساس آخرین اطلاعات، روسیه تاکنون توانسته‌است بخش‌های گسترده‌ای از شرق و جنوب‌شرق اوکراین را در کنترل خود بگیرد که شامل سورودونتسک، دونتسک، ماریوپل و خرسون است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا