بین المللی

نزدیک شدن قایق‌های ایرانی در خلیج فارس به کشتی‌های آمریکایی

خبرمهم: یک روزنامه آمریکایی مدعی شد، قایق‌های تندروی ایرانی در آب‌های خلیج فارس به دو کشتی آمریکایی نزدیک شده‌ و یکی از این کشتی‌ها را وادار به هشدار کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، یک روزنامه آمریکایی مدعی شد، قایق‌های تندروی ایرانی در آب‌های خلیج فارس به دو کشتی آمریکایی نزدیک شده‌ و یکی از این کشتی‌ها را وادار به هشدار کرده است.

به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، مقامات آمریکایی گفته‌اند، سه قایق تندروی سپاه پاسداران به ۵۰ یاردی[حدود ۵۰ متر] کشتی‌های آمریکایی  USS Sirocco و USNS Chctaw County نزدیک شده‌اند.

کشتی USS Sirocco در حال گشت‌زنی در دریای عمان دیده شده است، در ۲۰ ژوئن از فاصله بسیار نزدیک قایق‌های ایرانی در خلیج فارس رد شده است.

آخرین باری که قایق‌های ایرانی از کنار کشتی‌های آمریکایی از این فاصله نزدیک رد شده‌اند، روز دوشنبه بوده است که به گفته ارتش آمریکا، سه قایق تحت کنترل سپاه پاسداران با «سرعتی که در حد خطرناکی بالا بوده است»، از کنار کشتی‌های آمریکایی رد شده‌اند.

یک مقام ارتش آمریکا که می‌خواست نامش فاش نشود، گفت، قایق USS Sirocco که یک کشتی گشت‌زنی کلاس Cyclone است و کشتی    USNS Choctaw Countyکه یک قایق ترانسپورت تندرو است، در مسیر همیشگی ترددشان در آب‌های بین‌المللی در خلیج فارس بودند که سه قایق ایرانی طراحی‌شده برای حمله سریع، از رو به رو به کشتی Sirocco  نزدیک شدند. آن‌ها تنها پس از هشدار صوتی این کشتی مسیرشان را منحرف کردند. قایق‌‎های ایرانی همچنین به ۵۰ یاردی کشتی Choctaw County نزدیک شدند که باعث شدند کشتی Sirocco  از منور هشدار استفاده کند.

جوزف بوچینو، سخنگوی سنتکام، مقر فرماندهی نیروهای آمریکا در غرب آسیا مدعی شد، این اقدام نیروی دریایی ایران «مطابق استانداردهای رفتار حرفه‌ای و ایمن در دریانوردی نبوده است و خطر اشتباه محاسباتی و تصادف را در بر دارد.»

مقامات آمریکایی گفتند، نزدیک شدن قایق‌های ایرانی به کشتی‌های آمریکایی که تا حدود یک ساعت ادامه داشت، با خروج قایق‌های ایرانی از آن محدوده به پایان رسید.

سال گذشته، بر اساس گزارش‌های موجود، سه کشتی تندروی ایرانی به طور مشابهی به دو کشتی آمریکایی که مشغول گشت‌زنی در آب‌های بین‌المللی در خلیج فارس بودند، نزدیک شدند و کشت‌های آمریکایی را وادار به شلیک تیر هشدار کردند.

آمریکا در سال ۲۰۲۰، یازده کشتی ایرانی را به انجام دادن «اقدامات ناایمن و غیرحرفه‌ای» متهم کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا