بین المللی

بایدن برای سازش و مهار ایران به عربستان رفته است؟

خبرمهم: امام جمعه نجف اشرف با تشکر از وزارت خارجه عراق درباره لغو روادید زمینی زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) به موضوع سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به ریاض با هدف «فریب مالی» و «فشار برای سازش با رژیم صهیونیستی و نیز مقابله با ایران» پرداخت.

 امام جمعه نجف اشرف با تشکر از وزارت خارجه عراق درباره لغو روادید زمینی زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) به موضوع سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به ریاض با هدف «فریب مالی» و «فشار برای سازش با رژیم صهیونیستی و نیز مقابله با ایران» پرداخت.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  «سید صدر الدین القبانجی» در خطبه های امروز نماز جمعه نجف اشرف از نزدیک شدن به تشکیل دولت عراق و عبور از بن بست سیاسی گفت و افزود: مجموعه ای از اولویت ها باید در تشکیل دولت عراق رعایت شود؛ دولت باید بدون منزوی سازی دیگران با مشارکت همگان تشکیل شود، شایسته سالار باشد نه خویشاوند سالار، دور از وابستگی های خارجی و بر اساس منافع کشور و ملت پیش از مصالح سایرین کار کند.

القبانجی در بخش دیگری از خطبه ها تصریح کرد که نشست منطقه ای کشورهای خلیج فارس با مشارکت مصر و اردن که قرار است در عربستان سعودی با دعوت و مدیریت رئیس جمهور آمریکا برگزار شود، باطنی متفاوت با ظاهر خود دارد.

صدر الدین القبانجی افزود: «گفته شده است که این نشست به علت بحران غذایی در جهان برگزار می شود اما با سه هدف (غیر اعلامی) دنبال می شود؛ غارت مالی بیشتر، فشار برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مواجهه با آنچه خطر ایران نامیده می شود.»
خطیب جمعه نجف ادامه داد: این نشست مورد قبول نیست و موفق نخواهد شد.
القبانجی تاکید کرد: از وزارت خارجه عراق به خاطر تصمیم آن در اجازه دادن به زائرین ایرانی اربعین برای ورود بدون ویزا به عراق از مرزهای زمینی تشکر می کنیم./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا