بین المللی

صرافی ها تصمیم به تعدیل نیروهای خود گرفته اند

خبرمهم: به دنبال ریزش شدید در بازار رمزارزها، اکنون بسیاری از صرافی ها تصمیم به تعدیل نیروهای خود گرفته اند.

به دنبال ریزش شدید در بازار رمزارزها، اکنون بسیاری از صرافی ها تصمیم به تعدیل نیروهای خود گرفته اند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  فایننشال تایمز، به دنبال ریزش شدید بازار رمزارزها، اکنون صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال به فکر تعدیل نیروهای خود افتاده‌اند.

از این رو، صرافی کوین‌بیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد تقریباً یک پنجم نیروی کار خود را که بیش از ۱۰۰۰ نفر است، اخراج کند و به رقبای خود از جمله جمینای، Crypto.com و بلاکفای در کاهش نعداد کارکنان بپیوندد.

این مساله از آنجا نشات گرفته که کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در سال جاری باعث کاهش فعالیت معاملاتی شده که مایه حیات این صنعت به شمار می‌رود.

جولیان سایر، مدیر اجرایی سابق معاملات ارز دیجیتال در بیت استمپ گفت: “اگر حجم معاملات وجود نداشته باشد، پول وجود ندارد. به نظر می‌رسد که شرایط برای مدتی سخت باشد.”

ارزش بازار ۵۰۰ رمزارز برتر جهان از ۳.۲ تریلیون دلار در ماه نوامبر به کمتر از ۱ تریلیون دلار در هفته جاری کاهش یافته و سود سالانه کوین‌های اصلی مانند بیت‌کوین و اتریوم را از بین برده است.

این عقبگرد، نشان‌دهنده کاهش گسترده‌تر در بازارهای مالی جهانی بوده، اما از زمانی که بانک‌های مرکزی از ارائه بسته‌های محرک خود که در سال ۲۰۲۰ آغاز کرده بودند عقب‌نشینی کردند، این وضعیت برای طبقه دارایی‌های پرریسک‌ پررنگ‌تر بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در طول بازارهای صعودی، تمایل بیشتری به معاملات دارند. اما اکنون حجم معاملات کاهش یافته و سوی که صرافی‌ها کسب کرده بودند را از بین می‌برد.

طبق محاسبات فایننشال تایمز بر اساس داده‌های CryptoCompare، حجم معاملات نقدی در پلتفرم‌های اصلی ارزهای دیجیتال از ماه مارس تا می به طور متوسط ​​حدود ۸۰۰ میلیارد دلار در ماه بود که کمتر از نیمی از میزان معاملات مشابه در سال ۲۰۲۱ است.

به دنبال رونق بازار رمزارزها، صرافی کوین‌بیس در پایان سال گذشته تعداد کارکنان خود را از ۳ هزار و ۷۳۰ به حدود ۶ هزار نفر افزایش داد.

رقبا که در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی تجربه کرده بودند، اکنون از برنامه‌های رشد خود کناره‌گیری می‌کنند. صرافی رمزارز جمینای در اوایل ماه ژوئن اعلام کرد که به دلیل شرایط آشفته بازار، ۱۰ درصد از کارکنان خود را تعدیل خواهد کرد.

همچنین در روزهای اخیر Crypto.com اعلام کرد که ۵ درصد از نیروی کار خود یعنی حدود ۲۶۰ نفر را کاهش خواهد داد و پلتفرم وام‌دهی رمزارز بلاکفای (BlockFi) یک پنجم نیروی کار خود یعنی تقریباً ۱۷۰ نفر را اخراج خواهد کرد.

صرافی مرکادو بیت‌کوین (Mercado Bitcoin) در برزیل نیز اخیراً ۹۰ نفر را که حدود ۱۲ درصد از کارکنان می‌شود را اخراج کرد.

کوین‌بیس نیز پیش از این هم در داخل و هم در خارج از شرکت با واکنش شدید روبرو شده بود.  این شرکت ماه گذشته برنامه‌هایی برای کاهش و حتی لغو برخی از پیشنهادات شغلی داشت.

با این حال، بایننس، بزرگترین صرافی از نظر حجم معاملات، اعلام کرده که همچنان به استخدام کارکنان ادامه می‌دهد.

بایننس گفت: “ما معتقدیم که بازارهای نزولی بهترین فرصت را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا در پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کنند یا پروژه‌های بزرگ را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنند.”

همچنین لنیکس لای، مدیرعامل OKex، گفت که این صرافی قصد دارد در سال آینده ۳۰ درصد به نیروی کار ۲۸۰۰ نفری خود اضافه کند./اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا