بین المللی

اوکراین: مهمات زیادی نداریم/ روسیه قصد پایان جنگ ندارد

خبرمهم: مقامات ارشد ارتش اوکراین از کمبود مهمات که موجب مغلوب شدن در خط مقدم شده، خبر می دهند و می گویند در چنین شرایط سختی، روسیه هم گویا قصد خاتمه جنگ را ندارد و قادر است مدتها به این جنگ ادامه دهد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شبکه خبری سی ان ان  با انتشار این خبر افزود:  یک مقام اطلاعات ارتش اوکراین  معتقد است که روسیه می تواند به این جنگ تا یک سال دیگر هم ادامه دهد؛ درهمین حال این مقام اطلاعاتی – نظامی اوکراین هشدار می دهد که اوکراین در  خط مقدم مغلوب شده است.

تارنمای خبری سی ان ان  درادامه نوشت: رهبران کرملین احتمالا قصد دارند تا برای مدتی جنگ را متوقف کنند تا طرف غربی را برای لغو شدن تحریم ها علیه متقاعد سازند، آنگاه دوباره به حمله نظامی خود ادامه خواهند داد.

این مقام اطلاعات ارتش اوکراین  درادامه  افزود: منابع اقتصادی روسیه به آن کشور اجازه می دهد تا رویه جنگ را به همین منوال تا یک سال دیگر ادامه دهد.

اوکراین با کمبود تسلیحات مواجه است

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت:«وادیم اسکیبیتسکی» (Vadym Skibitsky) ، معاونت اطلاعات ارتش اوکراین، ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱ در مصاحبه با نشریه انگلیسی گاردین درباره کمبود تسلیحات گفته بود: اوکراین تنها یک عراده توپ در برابر ۱۰ تا ۱۵ عراده توپ روسیه دارد، درنتیجه همه چیز بستگی به آن دارد که شرکای غربی چه تسلیحاتی را در اختیار اوکراین قرار دهند.

سی ان ان افزود: این مقام ارشد نظامی اوکراین همچنین گفت تصور می رود که روسیه نیز با کمبود تسلیحات مدرن مواجه شده است؛ اسکیبیتسکی دراین مورد گفت؛  «متوجه شده ایم که روسیه  حملات موشکی کم تری انجام می دهد و اکنون از موشک های (Kh-۲۲) که موشک های دهه هفتاد قرن بیستم و متعلق به اتحاد جماهیر شوروی سابق بود استفاده می کند».

بنابراین گزارش این مقام نظامی ارتش اوکراین به نشریه گاردین درباره کمبود مهمات توپخانه ای گفته بود: اوکراین روزانه از پنج  تا شش هزار  گلوله توپ استفاده می کند، ما تقریباً تمام مهمات توپخانه خود را مصرف کرده ایم و اکنون از گلوله های استاندارد ناتو با کالیبر ۱۵۵ استفاده می کنیم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا