بین المللی

وحشت هیتلر از بیماری

نامه‌هایی از یک پزشک گوش، حلق و بینی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد هیتلر از فوبیای بیمار شدن رنج می‌برد.

نامه‌هایی از یک پزشک گوش، حلق و بینی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد هیتلر از فوبیای بیمار شدن رنج می‌برد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  نواده سوئیسی یکی از پزشکان هیتلر جزئیاتی از چند نامه منتشر کرده که نشان می‌دهد وی چطور مشکلات صدای این دیکتاتور بزرگ را درمان می‌کرده است.

براساس آنچه در روزنامه سوئیسی شویز ام سونتاگ منتشر شده است، این نامه‌ها نشان می‌دهند که هیتلر از ابتلا به یک بیماری جدی وحشت داشت. وی در اولین معاینه توسط دکتر کارل اتو فون ایکن در ماه مه سال ۱۹۳۵ میلادی به او تاکید کرده بود که «اگر چیز بدی هست، حتما باید بدانم». هیتلر به مدت ۱۰ سال از آن روز، بار‌ها توسط این پزشک تحت درمان قرار گرفته بود.

این نامه‌ها را که دکتر فون آیکن به پسرخاله‌اش نوشته بود، رابرت دوپگن، نواده او، به هنگام زیر و رو کردن آرشیو‌های خانوادگی برای یکی از پروژه‌های درسی خود کشف کرده است. ریچارد جی ایوانز، تاریخ‌دان بریتانیایی که در تاریخ آلمان تخصص دارد، اصالت این نامه‌ها را تایید و تضمین کرده است.
به نقل از روزنامه شویز ام سانتگ، این نامه‌ها همچنین به اهمیتی که هیتلر برای صدایش قائل بود، اشاره دارند. او از این صدا در سخنرانی‌های خود برای جلب حمایت از رژیمش استفاده می‌کرد.

در نامه‌های تازه افشا شده، آمده است جراحی برداشتن پولیپ هیتلر به بعد از یک سخنرانی موکول شده بود، چون پزشک به وی گفته بود بعد از جراحی باید به صدایش استراحت دهد.

فون آیکن در نامه‌های خود هیچگاه از این که مردی را درمان کرده است که اقداماتش باعث مرگ میلیون‌ها نفر شده، ابراز تردید و پشیمانی نکرده است. این پزشک در پاسخ به بازجویان روسی که پرسیده بودند چرا هیتلر را نکشته است، گفته بود من پزشکش بودم نه قاتلش!

آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی، در سال ۱۹۴۵ و کمی پیش از پایان جنگ جهانی دوم در یک پناهگاه در برلین جان خود را گرفت./باشگاه خبرنگارن جوان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا