بین المللی

۴۶هزار نفرقربانی رمز ارزها در جهان شدند

خبرمهم: طبق اعلام کمیسیون تجارت فدرال بیش از ۴۶ هزار نفر از ابتدای سال ۲۰۲۱ در بازار رمز ارز‌ها گرفتار کلاهبرداری شده اند.

طبق اعلام کمیسیون تجارت فدرال بیش از ۴۶ هزار نفر از ابتدای سال ۲۰۲۱ در بازار رمز ارز‌ها گرفتار کلاهبرداری شده اند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  کمیسیون تجارت فدرال  مدعی است که ضرر فعالان بازار رمز ارز در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۶۰ برابر بیش از سال ۲۰۱۸ است. میانگین ضرر هر فرد در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۲۶۰۰ دلار برآورد شده بود.

طبق نظرسنجی‌های این مرکز (FTC) اعلام شده که برای پرداخت رمزارز به کلاهبرداران بیشتر از بیت کوین، تترو اتر استفاده شده است.

تقریباً نیمی از افرادی که از سال ۲۰۲۱ گزارش از دست دادن کریپتو به دلیل کلاهبرداری داشتند، گفتند که این کار با نوعی پیام در یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی آغاز شده است. پلتفرم‌های ذکر شده در این شکایات اینستاگرام (۳۲%)، فیس بوک (۲۶%)، واتس اپ (۹%) و تلگرام (۷%) بودند.

در سال ۲۰۲۱، ۵۷۵ میلیون دلار از زیان کلاهبرداری رمزنگاری به FTC مربوط به فرصت‌های سرمایه گذاری گزارش شد. مردم گزارش دادند که وب‌سایت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری به آن‌ها اجازه می‌دهند رشد رمزارز خود را ردیابی کنند، اما این برنامه‌ها جعلی بودند و وقتی سعی کردند پول خود را بیرون بیاورند، نتوانستند.

طبق هشدار FTC هیچ بانک یا مرجع متمرکز دیگری برای علامت گذاری تراکنش‌های مشکوک و تلاش برای جلوگیری از کلاهبرداری قبل از وقوع آن وجود ندارد.

کلاهبرداری‌های عاشقانه دومین منبع متداول از دست دادن دارایی‌ها در بازار‌های رمز ارز و پس از آن کلاهبرداری‌های جعل هویت تجاری و دولتی هستند که FTC اغلب این کلاهبرداری‌ها تنها با یک پیام از طرف شرکت‌های فناورانه مانند آمازون یا مایکروسافت آغاز می‌شود. طبیعی است که جوانان در این بازار‌های بیشتر در معرض کلاهبرداری قرار می‌گیرند. کمیسیون تجارت فدرال در گزارش خود عنوان می‌کند که افراد بین ۲۰ تا ۴۹ سال سه برابر بیشتر از گروه‌های سنی دیگر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند./باشگاه خبرنگارن جوان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا