بین المللی

حزب الله ۱۰۰هزار موشک دارد!

خبرمهم: روزنامه عبری نوشته بر اساس برآورد نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی، حزب‌الله 100 هزار موشک در اختیار دارد.

روزنامه عبری نوشته بر اساس برآورد نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی، حزب‌الله ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، روزنامه صهیونیستی «معاریو» امروز (یکشنبه) مدعی شد، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی برآورد کرده‌اند که حزب‌الله ۱۰۰ هزار موشک در انواع مختلف دارد.

این روزنامه افزود، تعداد موشک‌ها در زرادخانه موشکی حزب‌الله از زمان جنگ دوم علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ به صورت چشمگیری افزایش داشته و خطر برای جبهه داخلی رژیم اسرائیل بیشتر شده است.

در این گزارش به نقل از وب‌سایت « Missile Threat» آمده، اغلب زرادخانه موشکی حزب‌الله را موشک‌های «کاتیوشا» تشکیل داده‌اند که دارای کلاهک جنگی به وزن ۲۰ کیلوگرم هستند و ۴۰ کیلومتر برد دارند.

در ادامه این گزارش ادعا شده، حزب‌الله موشک «فجر» نیز دارد؛ موشک فجر ۳، ۴۳ کیلومتر برد دارد و وزن کلاهک جنگی آن به ۴۵ کیلوگرم می‌رسد. موشک «فجر ۵» پیشرفته‌تر نیز در اختیار حزب‌الله است که ۷۵ کیلومتر برد و کلاهک جنگی آن به ۹۰ کیلوگرم وزن دارد.

در ادامه ادعا شده موشک‌های «رائد ۲» و «رائد ۳» نسخه‌های ایرانی موشک روسی « FROG-۷» نیز در زرادخانه حزب‌الله وجود دارد؛ موشکی که قادر به هدف گرفتن عمق رژیم اسرائیل است.

در این گزارش آمده که حزب‌الله و ایران در تلاش هستند که دقت موشک‌های پیشرفته را افزایش دهند و نتیجه آن موشک پیشرفته «زلزال » است که برد زلزال ۱ به ۱۲۵تا ۱۶۰ کیلومتر می‌رسد و کلاهک جنگی آن ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد. زلزال ۲ پیشرفته‌تر است و برد آن به ۲۱۰ کیلومتر می‌رسد و وزن کلاهک جنگی‌اش ۶۰۰ کیلوگرم است.

وب‌سایت مذکور افزود، در زرادخانه موشکی حزب‌الله موشک «فتح ۱۱۰» نیز وجوددارد ، یک موشک بالستیک کوتاه برد که به نظر می‌رسد نسخه‌ای متفاوت از زلزال ۲ است. برد آن ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر است و کلاهکی جنگی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم دارد.

رسانه‌های صهیونیستی تا کنون بارها گزارش‌هایی درباره تجهیز حزب‌الله به موشک‌های مختلف منتشر کرده‌اند.

چندی پیش وبگاه واللا نیز در گزارشی درباره پیشرفت موشکی حزب‌الله نوشت بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک دارد و در رویارویی احتمالی آینده، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد.

سال گذشته (۱۴۰۰) «اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای هشدار داده بود در صورتی که روزی اسرائیل با حزب‌الله لبنان درگیر شود انتظار هدف قرار گرفتن با دو هزار موشک در روز را باید داشت.

ین مقام صهیونیست افزود: «شهرهای تل‌آویو و اسدود در جنوب در جنگ اخیر با نوار غزه (سیف القدس) شاهد بیشترین شلیک موشک از زمان تشکیل اسرائیل بوده‌اند.»

گوردین اضافه کرد: «در صورتی که درگیری یا جنگی با حزب‌الله روی دهد، انتظار داریم که هر روز دست‌کم ۵ برابر، موشک از لبنان به سوی اسرائیل شلیک شود.»/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا