بین المللی

مگدالنا آندرسون:بهترین چیزبرای امنیت سوئدپیوستن به ناتو است

خبرمهم: نخست وزیر سوئد گفت که درخواست مشترک این کشور و فنلاند برای پیوستن به ناتو، بهترین چیز برای امنیت سوئد است.

نخست وزیر سوئد گفت که درخواست مشترک این کشور و فنلاند برای پیوستن به ناتو، بهترین چیز برای امنیت سوئد است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  «مگدالنا آندرسون» نخست وزیر سوئد روز یکشنبه گفت که درخواست مشترک سوئد-فنلاند برای پیوستن به ناتو، بهترین چیز برای امنیت سوئد است.

وی در ادامه سخنانش گفت که نشانه‌های خوبی درباره رسیدن به راه حل با ترکیه درباره خواسته‌های این کشور برای پیوستن سوئد به ناتو حاصل شده است.

عصر امروز حزب حاکم سوسیال دموکرات سوئد اعلام کرد که این کشور به طور رسمی تصمیم گرفته است که برای عضویت در ناتو درخواست بدهد.

چند ساعت پیش نیز رئیس‌جمهور و دولت فنلاند اعلام کردند که این کشور قصد دارد برای عضویت در ناتو درخواست دهد تا راه را برای گسترش ائتلاف نظامی ۳۰ کشور غربی در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و در میانه هشدارهای مسکو، هموار کند.

 مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) نیز پس از دیدار و گفت‌و‌گو با همتایان سوئدی و فنلاندی خود در برلین، گفت که آنکارا با سیاست درهای باز ناتو جهت افزایش اعضا مخالفتی ندارد.

با این حال چاووش اوغلو گفت که به اعضای ناتو گفته است که سوئد و فنلاند چگونه از گروهک پ.ک.ک حمایت می‌کنند و همزمان مانع واردات از ترکیه می‌شوند و از این رو نمی‌توان عضویت آن‌ها را در ناتو پذیرفت. او همچنین مدعی شد که سوئد اقدام به حمایت تسلیحاتی از پ.ک.ک می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه شب گذشته در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در برلین پایتخت آلمان، با «پکا هاویستو» همتای فنلاندی خود دیدار کرد و امروز نیز با «آنا ماریا لیند» وزیر خارجه سوئد به گفت‌و‌گو نشست.

در این دیدارها، چاووش اغلو از دو وزیر خارجه خواسته است تا تضمین‌های امنیتی در خصوص عدم حمایت از پ.ک.ک ارائه دهند. «میرسا چوانا» معاون دبیرکل ناتو نیز گفته که ترکیه نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را در خصوص پیوستن فنلاند و سوئد، به اطلاع ناتو رسانده است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا