بین المللی

احتیاج غربی ها به توافق با ایران

خبرمهم: محمد مرندی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با بحران اقتصادی و بحران انرژی مواجه هستند و به توافق هسته‌ای با ایران نیاز دارند.

محمد مرندی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با بحران اقتصادی و بحران انرژی مواجه هستند و به توافق هسته‌ای با ایران نیاز دارند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مرندی، مشاور هیئت مذاکره کننده ایران در وین در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک به توضیح دلایل توقف مذاکرات پرداخت و اعلام کرد که دلایل زیادی تاکنون منجر به عدم امضای توافق هسته‌ای شده است و فهرست تحریم‌های آمریکا موضوع اصلی ما نیست.

مرندی همچنین با اشاره به سفر انریکه مورا، هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات وین گفت: «پس از سفر مورا به تهران، منتظریم ببینیم آمریکایی‌ها آمادگی و انعطاف لازم برای امضای توافق هسته‌ای را دارند یا خیر. اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با بحران اقتصادی و بحران انرژی مواجه هستند و به توافق هسته‌ای با ایران نیاز مبرم دارند.»

او در ادامه به بحران اوکراین پرداخت و خاطر نشان کرد که کشور‌های غرب می‌خواهد در منطقه غرب آسیا به آرامش دست یابد و خیالشان راحت شوند تا بتواند بر اوکراین و روسیه تمرکز کند. ایران در بازار جهانی نفت و گاز اصلا رقیب روسیه نیست و اکنون نفت خود را که با تمام ظرفیت تولید و صادر می‌کند.

خبرگزاری المیادین به نقل از یک منبع ایرانی در وین و نزدیک به هیئت مذاکره کننده ایرانی اعلام کرد اروپایی‌ها به دلیل جنگ در اوکراین و نیازشان به نفت و گاز ایران، برای توافق در مذاکرات وین به تکاپو افتاده و عجله پیدا کردند.

بحث‌ها در مورد سکون یا ادامه مذاکرات وین همچنان ادامه دارند. برخی معتقدند عدم توجه آمریکا به درخواست‌ها برای خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی یکی از موانع جدی بر سر راه مذاکرات است. چندی پیش نیز بیش از ۴۰ تن از مقامات اروپایی در نامه سرگشاده‌ای خواستار نشان دادن انعطاف برای حصول توافق هسته‌ای شدند./اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا