بین المللی

تاابد در جنوب اوکراین میمانیم

خبرمهم: معاون اول پارلمان روسیه روز جمعه که در شهر خرسون اوکراین حضور یافته بود، گفت که روسیه تا ابد در جنوب اوکراین باقی خواهد ماند.

معاون اول پارلمان روسیه روز جمعه که در شهر خرسون اوکراین حضور یافته بود، گفت که روسیه تا ابد در جنوب اوکراین باقی خواهد ماند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  «آندری تورشاک» معاون اول پارلمان روسیه روز جمعه گفت که روسیه تا ابد در جنوب اوکراین باقی خواهد ماند.

وی این سخنان را در جریان سفر به شهر خرسون اوکراین که روسیه در ماه مارس سیطره بر آن را اعلام کرده بود، مطرح کرد.

این مقام روس در ادامه گفت: «دوست دارم که دوباره به مردم منطقه خرسون بگویم که روسیه اینجا تا ابد خواهد بود و نباید در آن تردید کرد».

از سوی دیگر کاخ کرملین و سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به‌طور جداگانه، تداوم خروج غیرنظامیان اوکراینی از طریق گذرگاه‌های انسانی را تأیید کردند.

مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در امور اوکراین اعلام کرد، بیش از ۳۰۰ غیرنظامی اوکراینی از شهرهایی مانند  ماریوپل و بردیانسک در منطقه زاپوریژیا اسکان داده شده و در حال دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند.

او با اشاره به این که دومین دور از خروج غیرنظامیان از ماریوپل و دیگر نقاط اوکراین ارقام چشمگیری داشته است گفت، باید تلاش بیشتری برای حصول اطمینان از خروج تمامی غیرنظامیان از مناطق درگیری صورت گیرد.

پیش از این نیز در پنجم اردیبهشت، وزارت دفاع روسیه از گشودن کریدور بشردوستانه از کارخانه «آزوف‌استال» در ماریوپل برای خروج غیرنظامیان خبر داد و اعلام کرد سربازان روس در اطراف کارخانه فولاد محاصره شده آتش‌بس را رعایت خواهند کرد تا غیرنظامیان از همه جهات خارج شوند.

نیروهای روسیه و دونباس کنترل بخش عمده شهر را در دست دارند، اما تعدادی از نیروهای اوکراینی از آزوف‌استال همچنان به عنوان سنگر استفاده می‌کنند.

اندکی بعد سازمان ملل نیز خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با مشارکت سازمان ملل و صلیب سرخ برای انتقال غیرنظامیان از کارخانه آزوف‌استال موافقت کرده است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا