بین المللی

«دینیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین:اوضاع شهرماریوپل فاجعه قرن است

خبرمهم: نخست وزیر اوکراین روز شنبه در سخنانی گفت که اوضاع شهر ماریوپل بدترین فاجعه قرن به شمار می‌آید.

نخست وزیر اوکراین روز شنبه در سخنانی گفت که اوضاع شهر ماریوپل بدترین فاجعه قرن به شمار می‌آید.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «دینیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین روز شنبه گفت که اوضاع شهر ماریوپل «بدترین فاجعه بشری» از زمان آغاز حمله روسیه و چه بسا «بدترین فاجعه قرن» است.

شمیهال که این سخنان را در کنفرانس خبری در واشنگتن مطرح می‌کرد، گفت: «هزاران نفر در ماریوپل کشته شدند و زمانی که این شهر آزاد شود، جنایت‌های وحشتناکی را از روس‌ها در آنجا شاهد خواهیم بود».

نخست وزیر اوکراین اضافه کرد: «نیروهای روس همه چیز را از جمله پناهگاه‌هایی که غیرنظامیان در آنجا حضور داشتند ویران کردند».

شمیهال گفت که غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در کارخانه فولاد آزوف‌استال حضور دارند.

این در حالی است که کی‌یف پیشتر از افتتاح یک کریدور بشردوستانه از ماریوپل خبر داد و گفت تلاش خواهد کرد تا غیرنظامیان را از ظهر امروز (شنبه، به وقت محلی) خارج کند.

«ایرینا ورشچوک» معاون نخست‌وزیر اوکراین در پستی در فیس‌بوک گفت که اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، خروج از شهر محاصره شده ماریوپل از ظهر آغاز می‌شود. وی افزود: امروز ما دوباره برای تخلیه زنان، کودکان و سالمندان تلاش خواهیم کرد.

مقامات شهر ماریوپول پیش‌تر در کانال تلگرامی خود اعلام کرده بودند که تخلیه از مرکز خرید «پورت سیتی» به شهر «زاپوریژیا» انجام خواهد شد. تلاش‌های قبلی برای تخلیه شهر موفقیت‌آمیز نبود و مقامات اوکراینی و روس یکدیگر را مسئول آن می‌دانند.

دیروز (جمعه) وزارت دفاع روسیه اعلام کرد برای برقراری آتش‌بس انسانی در کارخانه فولاد «آزوف‌استال» واقع در شهر ماریوپل آمادگی دارد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که روسیه هر لحظه آمادگی دارد آرامش را برقرار کرده و آتش‌بس انسانی اعلام کند تا غیرنظامیان تخلیه شوند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا