بین المللی

۳۰شهیدو۸۰زخمی تاکنون در انفجارمزارشریف

خبرمهم: گزارش‌ها از انفجار در برزگترین مسجد شیعیان در مزارشریف خبر می‌دهند. بر اساس جدیدترین آمارها، گزارش شده که این انفجار تا کنون ۳۰ شهید و ه‍۰ زخمی برجای گذاشته است. داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت.

گزارش‌ها از انفجار در برزگترین مسجد شیعیان در مزارشریف خبر می‌دهند. بر اساس جدیدترین آمارها، گزارش شده که این انفجار تا کنون ۳۰ شهید و۸۰ زخمی برجای گذاشته است. داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت.

منابع مردمی در شهر مزار شریف گزارش دادند که لحظاتی پیش یک انفجار در داخل یک مسجد به نام سه دکان صورت گرفته است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،به گفته منابع، این انفجار در هنگام ادای نماز صورت گرفته است. این مسجد بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف بوده که در جای پر ازدحامی واقع شده است.

«غوث الدین انوری»، رییس بیمارستان حوزه‌ای ابو علی سینای بلخی در مزار شریف گفت که شمار زیادی از زخمی‌های این انفجار به این بیمارستان انتقال شده‌اند، اما آمار دقیق افراد زخمی بعدا اعلام می‌شود.

«قاری عبیدالله عابدی»، سخنگوی فرماندهی امنیتی قندوز وقوع یک انفجار را در منطقه «سردوره» این شهر تایید کرد، اما درباره تلفات و نوع آن چیزی نگفت.

منابع از بیمارستان ابوعلی سینای بلخی مزارشریف می‌گویند که تاکنون ۲ شهید و بیش از ۲۵ زخمی ناشی از انفجار لحظاتی پیش در مسجد سه دوکان شهر مزارشریف به این بیمارستان انتقال یافته‌اند.

به گفته این شاهدان عینی، آمبولانس‌ها هنوز هم در حال انتقال آسیب‌دیدگان هستند.

دستکم ۵ شهید و ۶۵ زخمی

این در حالی است که ایسنا به نقل از روسیا الیوم نوشت:  گزارش شده که در این انفجار دستکم ۵ تن شهید و ۶۵ تن دیگر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

این درحالی است که الجزیره اعلام کرده در این انفجار ۸ تن شهیدو ۴۰ تن زخمی شدند.

جزئیات زیادی از این انفجار در دست نیست.

هنوز مشخص نیست مسئول یا مسئولان این انفجار چه گروهی هستند.

تکمیلی / ۱۸ شهید در افنجار امروز 

همچنین صداوسیما نوشت: انفجار ظهر امروز در مسجد شیعیان در شهر مزارشریف تاکنون ۱۸ شهید و ۳۰ زخمی برجای گذاشته است.

از سویی “شهباز شریف” نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای انفجار تروریستی ظهر امروز در یکی از مساجد شهر مزار شریف افغانستان را محکوم کرد.

به گفته منابع خبری نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف از جان باختن شهروندان افغانی در انفجار امروز برای مجروحین این حادثه آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.

شهباز شریف تاکید کرد: پاکستان همواره خواستار امنیت، ثبات و صلح دائمی در کشور همسایه افغانستان است.

داعش مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت
گروهک تروریستی تکفیری داعش مسئولیت حمله امروز به مسجد شیعیان مزارشریف را برعهده گرفت.

۳۰ شهید

در خبری تکمیلی رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که به گفته مقامات بهداشتی بلخ، در نتیجه حمله تروریستی داعش به این مسجد، ۳۰ تن شهید شده و ۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند./انتخاب

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا