بین المللی

سازمان ملل: میلیون‌ها یمنی در ماه رمضان غذای کافی ندارند

خبرمهم: سازمان ملل اعلام کرد، با وخامت شرایط معیشتی در یمن، میلیون‌ها یمنی در ماه رمضان امسال غذای کافی ندارند و نیازهای این کشور فراتر از تصور هستند.

 سازمان ملل اعلام کرد، با وخامت شرایط معیشتی در یمن، میلیون‌ها یمنی در ماه رمضان امسال غذای کافی ندارند و نیازهای این کشور فراتر از تصور هستند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل توییت کرد: در ماه رمضان امسال میلیون‌ها نفر در یمن غذای کافی ندارند و ما از طرف‌های حامی مالی می‌خواهیم به یمنی‌ها کمک کنند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز روز یکشنبه در پیامی برای یمنی‌ها به مناسبت ماه رمضان اعلام کرد، نیازها در یمن بسیار گسترده بوده و فراتر از تصور است.

هفته گذشته نیز سازمان جهانی مهاجرت وابسته به سازمان ملل گزارش داد، بیش از ۲۵.۵ میلیون یمنی به دلیل پیامدهای جنگی که از هفت سال قبل در این کشور ادامه دارد، زیر خط فقر هستند.

سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد، در طول سه ماه به ۴۰ هزار خانواده آواره در یمن کمک‌های مالی پرداخت کرده است.

کمیسیون عالی امور پناهجویان سازمان ملل نیز توییت کرد، تعداد زیادی از آوارگان یمنی برای خرید غذا و دارو، پرداخت اجاره خانه و خرید لباس به کمک‌های نقدی متکی هستند.

به تازگی نیز دولت مستعفی یمن از نهادهای سازمان ملل و موسسه‌های بین‌المللی برای کمک به آوارگانی که با شرایط انسانی بسیار دشوار مواجه هستند و بیشترشان درآمدی نیز ندارند، درخواست کمک کرد.

سازمان ملل در تاریخ ۱۶ مارس گذشته اعلام کرد، از ۳۶ طرف حامی برای کمک‌هایی به ارزش کلی ۱.۳ میلیارد دلار جهت اجرای طرح‌های بشردوستانه در یمن در سال ۲۰۲۲ تعهد گرفته است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا