بین المللی

ترکیه: جهان نباید پل‌های پشت سر روسیه را خراب کند

خبرمهم: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه خواهان شنیده شدن شکایات روسیه در پرونده درگیری با اوکراین و ادامه گفتگو‌ها با این کشور شد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد ترکیه و سایر کشور‌ها باید با روسیه برای کمک به پایان دادن جنگ در اوکراین گفتگو کنند و همچنین کی‌یف برای دفاع از خود به حمایت بیشتری نیاز دارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به گزارش رویترز، ابراهیم کالین در مجمع بین‌المللی دوحه گفت: «اگر همه پل‌ها را با روسیه بسوزانند، پس چه کسی در پایان با آن‌ها صحبت خواهد کرد؟ اوکراینی‌ها باید به هر وسیله ممکن مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند از خود دفاع کنند، اما پرونده روسیه نیز باید به هر طریقی دیده شود تا شکایات آن‌ها حتی اگر توجیه نشد، شنیده شود».

اظهارات کالین در حالی بیان می‌شود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از غرب خواسته تا به کشورش تانک، هواپیما و موشک بدهد. افزون بر این، تقاضای افزایش تحریم‌های روسیه نیز از سوی او مطرح شده است.

آنکارا می‌گوید تهاجم روسیه ناپذیرفتنی است، اما اصولاً با تحریم‌های غرب مخالف بوده و به آن‌ها نمی‌پیوندد.

اقتصاد ترکیه که قبلاً به دلیل بحران ارزی ماه دسامبر میلادی تحت فشار قرار گرفته بود، به شدت به انرژی، تجارت و گردشگری روسیه متکی است و از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه، هزاران روس به ترکیه آمده و آن را پناهگاهی امن در برابر تحریم‌ها می‌دانند. از سوی دیگر، از لحاظ سیاسی، مواضع ترکیه به اوکراین نزدیک است. به همین علت ترکیه تا کنون سعی کرده نقش میانجیگری را در روابط بین دو کشور ایفا کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا