بین المللی

تلفن همراه اسرائیلی ها هک شده !

خبرفوری مهم: در حالی که یک رسانه اسرائیلی از نفوذ گسترده هکرها به تلفن‌های همراه اسرائیلی‌ها سخن گفت، چند رسانه عبری از نفوذ هکرهای فلسطینی به سامانه صدور مجوز ورود به مناطق اسرائیلی نشین پرده برداشتند.

در حالی که یک رسانه اسرائیلی از نفوذ گسترده هکرها به تلفن‌های همراه اسرائیلی‌ها سخن گفت، چند رسانه عبری از نفوذ هکرهای فلسطینی به سامانه صدور مجوز ورود به مناطق اسرائیلی نشین پرده برداشتند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، پایگاه عبری زبان اشدود در گزارشی نوشت: نتایج یک تحقیق وسیع میدانی که جمعیت «اینترنت اسرائیل» انجام داد نشان داد دست کم نیمی از اسرائیلی‌های در معرض حملات اینترنتی قرار گرفته و ۴۸ درصد از آنها ایمیل‌‌هایی جعلی برای دریافت اطلاعات شخصی‌شان دریافت کرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، دست کم یک دهم از اسرائیلی‌ها به نحوی قربانی کلاهبرداری بانکی یا سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری خود شده‌اند و به همین نسبت نیز ایمیل شخصی یا اکانت شبکه اجتماعی آنها به سرقت رفته و از دسترس آنها خارج شده است.

به نوشته این رسانه، تلفن همراه رئیس موساد تنها تلفن همراهی نیست که قربانی هکرها شده بلکه بسیاری از اسرائیلی‌ها نیز چنین سرنوشتی پیدا کرده‌اند.

از سوی دیگر رسانه‌های عربی به نقل از شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر دادند، سایت اداره غیر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که مسئولیت صدور مجوز کار برای کارگران فلسطینی شاغل در مناطق صهیونیست نشین  را به عهده دارد، هک شده و هکرها موفق شدند هزاران برگ مجوز ورود به نام ارتش اسرائیل صادر کنند.

به نوشته این رسانه ارتش رژیم صهیونیستی متوجه این رخنه نشده بلکه سندیکای کارفرمایان اسرائیلی از این امر مطلع و آن را رسانه‌ای کرده است.

این رسانه صهیونیست خبر داد، مسئله هک شدن این تارنما باعث شد تا نسبت به تبعات امنیتی این اقدام برای اسرائیل و تکرار آن که برای سومین بار طی یک ماه گذشته است، به وزیر امنیت و جنگ اسرائیل هشدار داده شود.

روزنامه یسرائیل هیوم هم در این رابطه نوشت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهند، هزاران کارگر فلسطینی موفق شدند با مجوزهای تقلبی وارد (مناطق صهیونیست نشین) شوند، به نحوی که هکرها توانستند با رخنه به این سایت و دقیقا به بخش بررسی درخواست‌های مجوز کار، تعداد قابل توجهی مجوز برای افراد مورد نظر خود صادر کنند.

گفتنی است این روش صدور مجوز سپتامبر ۲۰۲۱ (حدود ۹ ماه پیش) راه اندازی شده است.

مسئولین سندیکای کارفرمایان اعلام کردند وقتی متوجه این رخنه شدند که ملاحظه کردند مجوز به نام شماری از کارفرمایانی صادر شده است  که مدتی است پروژه‌های خود را متوقف کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از افشای این رسوایی سایت مذکور را از دسترس خارج و ادعا کرد بعد از برطرف کردن مشکلات فعالیت آن از سر گرفته خواهد شد./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا