بین المللی

تظاهرات در ایتالیا دراعتراض به ارسال سلاح به اوکراین به عنوان محموله های بشردوستانه

خبرفوری مهم: شماری از کارکنان یکی از فرودگاه‌های ایتالیا ادعا کردند دولت ایتالیا تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه سلاح به اوکراین ارسال کرده است.

شماری از کارکنان یکی از فرودگاه‌های ایتالیا ادعا کردند دولت ایتالیا تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه سلاح به اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  شماری از شهروندان ایتالیا از جمله کارگران این کشور با برگزاری تظاهراتی در روزهای گذشته به ارسال سلاح به اوکراین تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه اعتراض کردند.

 به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز» یکی از نمایندگان اتحادیه کارگری ایتالیا در زمینه ارسال سلاح به اوکراین تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه گفت: «ارسال سلاح وضعیت درگیری بین روسیه و اوکراین را حل نمی‌کند، زیرا این کار ما را در معرض خطر جنگ جهانی سوم قرار می‌دهد.»

حدود ۲۰۰۰ نفر روز شنبه در اعتراض به ارسال تسلیحات از سوی ایتالیا به اوکراین در شهر «پیزا» تظاهرات کردند. کارکنان فرودگاه «گالیله» در پیزا فاش کردند که تحت عنوان یک محموله بشردوستانه، جعبه‌هایی حاوی سلاح و مهمات به اوکراین ارسال شده است. رسانه‌های محلی گزارش دادند که این کارگران از بارگذاری این هواپیما خودداری کردند.

«سینزیا دلا پورتا» از نمایندگان اتحادیه‌های کارگری در ایتالیا گفت: «کارگران فرودگاه گفتند کالاهای داخل هواپیما غذا یا لباس نیست و در داخل هواپیما اسلحه وجود دارد. به همین دلیل محموله را برای پرواز آماده نکردند.»

 «یواس‌بی» یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری ایتالیا که آغازگر این اعتراض بود، اعلام کرد: «طبق معیارهای ایمنی، نمی‌توان چنین محموله ای را از فرودگاه غیرنظامی ارسال کرد، زیرا برای کارگران خطرناک است.»

وی با بیان این که این تظاهرات در حمایت از صلح و علیه ناتو نیز برگزار شد گفت: «ما با ارسال سلاح موافق نیستیم، زیرا در خطر جنگ جهانی سوم قرار داریم.»

«ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه از ناتو خواسته تا ارسال تسلیحات و مزدور به اوکراین را متوقف کند.

 ولودین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌‌ «تسلیحات و مهمات اوکراین از کشورهای ناتو تأمین می‌شود. مزدورانی که رتبه‌های مختلف گردان‌های ملی‌گراهای اوکراین را پر می‌کنند از کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی آمده و تحت رهبری آن‌ها قرار دارند.»

رئیس مجلس نمایندگان روسیه افزود: «بنابراین هنگامی که “جو بایدن” رئیس جمهور آمریکا و شرکایش در ناتو دعوت به صلح می‌کنند، باید ابتدا از خود شروع کنند. در خصوص تأخیر ایجاد شده در نازی‌زدایی و خلع سلاح در اوکراین و آرام شدن اوضاع در این کشور، آن‌ها مقصر هستند.»

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند.

رئیس جمهور روسیه هشدار داده که اقدام کشورهای غربی در  ارسال سلاح و  مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا